دبیر اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح:

نقش نیروی زمینی در نبردهای احتمالی/ روش‌های جنگ در حال تغییر است

سردار تشکری با بیان اینکه نیروی زمینی باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند، گفت: امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد.
کد خبر: ۵۳۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 13July 2022

نقش نیروی زمینی در نبردهای احتمالی/ روش‌های جنگ در حال تغییر استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمود تشکری» دبیر اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز در صحنه‌های تقابل با دشمنان یکی از پایه‌های اصلی قدرت، نیرو‌های مسلح هستند.

وی افزود: در نیرو‌های مسلح نیرو‌های زمینی نقش محوری بر عهده دارند. سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که نیرو‌های زمینی تثبیت کننده و به نوعی پایان دهنده جنگ‌ها هستند.

دبیر اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مجموعه نیروی زمینی ارتش امروزه در شرایط فعلی از یک مجموعه ارزشمندی برخوردار است که نشاط و تحرک خوبی در آن دیده می‌شود.

سردار تشکری عنوان کرد: بر اساس ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح دو ماموریت پیشروندگی و پیشبرندگی را دارند. تعبیر ایشان این است که حوزه پیشروندگی به معنای ساخت درونی سازمان است تا بتواند در حوزه پیشبرندگی فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در این روند سرمایه انسانی مزیت رقابتی ما در نیرو‌های مسلح است. در دفاع مقدس هم مزیت نسبی ما منابع انسانی ما بودند و آنچه نقش ما را برجسته می‌کرد همین موضوع بود. سرمایه انسانی ما در نیرو‌های مسلح بسیار ارزشمند هستند که باید بخوبی از آن‌ها مراقبت کرد. امروز‌ه نیرو‌های مسلح ما و بخصوص نیروی زمینی ارتش از فرماندهان و پرسنل توانمند و با اعتقاد برخوردار هستند. چند سالی هم است که در جشنواره مالک اشتر در سطح نیرو‌های مسلح نزاجا حائز رتبه‌های برتر بوده است.

دبیر اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روحیه جهادی، بسیجی و تعاملی در تمام نیروی زمینی سازی و جاری است، گفت: کار‌های جدید و نوآورانه‌ای هم در حوزه فرهنگی در سطح نیرو انجام شده، اما باید عمق بخشی این فعالیت‌ها بالا برود.

سردار تشکری عنوان کرد: ارتقا توان و آمادگی رزم نیرو هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است. همچنین کار اطلاعات برون مرزی خوبی هم در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شده و این نیرو تجهیزات خوبی هم برای این امر فراهم کرده است.

وی گفت: در حوزه معیشت کارکنان نزاجا هم اقدامات بسیار مشهودی انجام داده است و علی‌رغم همه مشکلات مالی امیر حیدری با استفاده از منابع موجود کار‌های بسیار ارزشمند و جهادی انجام دادند که آثار آن در حال نمایان شدن است.

سردار تشکری ادامه داد: فعالیت نیرو در حوزه بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات تجهیزات هم اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. هوانیروز ارتش هم در حوزه ارتقا توان نگهداری و تعمیرات تجهیزات گام‌های خوبی برداشته است که در گزارش‌های اشراف هم به آن‌ها اشاره شده است.

دبیر اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: نیروی زمینی باید خودش را برای جنگ‌های آینده آماده کند. امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها