نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس:

خاطره‌گویی دفاع مقدس نسل امروز را با حقایق بسیاری آشنا می‌کند

«سنگری» گفت: برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید از زیباترین روش‌ها استفاده کرد که خاطره‌گویی یکی از روش‌ها است. بیان خاطرات دفاع مقدس نسل امروز را با حقایق بسیاری آشنا می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ - 13July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «محمدرضا سنگری» نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس در هجدهمین نشست منطقه‌ای خاطره نویسی دفاع مقدس با موضوع «زیباشناسی در خاطره‌نویسی دفاع مقدس» در خصوص ضرورت توجه به مقوله خاطره نویسی اظهار داشت: واقعه؛ مفاهیم زیادی دارد که یکی از معانی آن رویداد است و در واقع اتفاقی که می‌افتد واقعه نامیده می‌شود.

وی افزود: خاطره نیز یکی دیگر از مفاهیم واقعه است که باید از تحریف به دور باشد زیرا تحریف واژگون سازی یک موضوع و کتمان و پنهان سازی خاطره را به دنبال خواهد داشت.

سنگری گفت: برای زیبایان خدا که نمونه بازر آن شهدا هستند، باید زیبا بگوییم و زیبا بنویسیم و در واقع خاطره نوعی خوش‌آمد گویی به جهان مخاطب است و در جامعه امروزی ما با خاطره‌گویی، نسل‌های امروزی را به قلمرو روحی نسل‌های گذشته دعوت می‌کنیم.

نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس عنوان کرد: خاطره، نوعی شگفتگی را در انسان پرورش می‌دهد و شگفتی زمینه‌ساز شیفتگی است و در واقع خاطره با فطرت انسان گره خورده است و بعد وجودی کنجکاوی، کمال جویی و خیرخواهی را در انسان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خاطره گویی، نسل های امروزی را به قلمرو روحی نسل های گذشته دعوت می کند

خاطره گویی، نسل های امروزی را به قلمرو روحی نسل های گذشته دعوت می کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار