مسئول بسیج حقوقدانان سپاه کربلا عنوان کرد؛

آزادی ۱۶۶ زندانی غیرعمد مالی مازندران در طرح «نذر رهایی»

«نادعلی» گفت: حدود ۱۶۶ زندانی غیرعمد مالی مازندران در سال ۱۴۰۰ آزاد شدند.
کد خبر: ۵۳۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ - 13July 2022

آزادی ۱۶۶ زندانی غیرعمد مالی مازندران در طرح «نذر رهایی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «اسماعیل نادعلی» مسئول سازمان بسیج حقوقدانان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با موضوع نذر رهایی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با بیان اینکه نقش و جایگاه بسیج در طول چهل سال عمر بابرکت انقلاب بی‌بدیل و بی‌نظیر است، اظهار داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی، جنگ سخت و نرم، فرهنگی و سیاسی پرچمدار بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج حقوقدانان یکی از اقشار ۲۲ گانه بسیج است که بصورت تخصصی از زمان تشکیل تاکون کار‌های اثرگذاری را انجام داده است، افزود: امروز به برکت خون شهدا و به برکت انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب و تدابیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیجحقوقدانان از صاحبان و نخبگان فن در این حوزه بهره می‌گیرد و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

نادعلی بیان داشت: کمک به معسرین، محرومان و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد یکی از شاخص‌ترین و بارزترین دغدغه‌های امروز تمام نهاد‌های دلسوز انقلاب است و این حمایت در قالب طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در حال اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه از اواخر سال ۱۳۹۹ اجرای طرح «نذر رهایی» آغاز شد، ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان با تمام ظرفیت، پای کار آمد و با توجه به تعامل و همکاری که با سایر نهاد‌ها و ظرفیت‌های موجود برقرار کردیم که در نهایت گام‌های خوبی هم برداشته شد.

وی اضافه کرد: البته در ابتدای مسیر، کار ما یک کار سازماندهی شده نبود، اما در ادامه راه با انعقاد تفاهم نامه‌ها گامی بلند در جهت ایجاد و گسترش همکاری مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و افزایش تعاملات چندجانبه برداشته شد تا مسیر مساعدت قضایی و حقوقی افراد معسر و مساعدت در آزادسازی و تأمین نیازمندی‌های خانواده زندانیان، آموزش و اشتغالزایی زندانیان نیازمند و کاهش ورود پرونده‌ها و جمعیت کبفری زندانیان و آسیب‌های اجتماعی زندانیان جرایم غیرعمد مالی هموار شود.

این مسئول با اشاره به تفاهم‌نامه بومی‌سازی شده بین اداره کل امور زندات‌ها و بسیج حقوقدانان تصریح کرد: این تفاهمنامه در هفت بند امضا شد و امروز کار‌ها بر اساس آن پیگیری می‌شود.

نادعلی از آزادسازی قریب به ۱۶۶ زندانی غیرعمد مالی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همچنین مبلغ جرایم محکومیت مالی این تعداد بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بوده است و با توجه به فعال کردن کانون‌های صلح و سازش در تمامی شهرستان‌های استان، توانستیم با توجه رایزنی‌ها و اقداماتی که صورت گرفت نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان از محکومیت مالی زندانیان را از طریق صلح و سازش صورت گرفته فی مابین طرفین، مصالحه کنیم و تنها مبلغ ۲ میلیارد تومان با جمع آوری نقدی از خیرین منجر به آزادسازی نفرات شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۶ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به خانواده‌های زندانیان توزیع شد و این روند و مسیر با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه طرح نذر رهایی زندانیان جرایم غیرعمد کاملا سازماندهی شده است، تاکید کرد: ما اکنون گروه‌های جهادی حقوقدانان را در تمامی شهر‌های مازندران شکیل دادیم و سر منشأ این گروه‌های شهرستانی، همین گروه جهادی میثاق و بصیرت مربوط به سازمان بسیج حقوقدانان مازندران است تا در این طرح با بسیج تمامی ظرفیت‌ها، گام‌های موثری را برداریم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان مازندران با بیان اینکه در کنار همه این اقدامات، طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را با هدف آگاه سازی و آموزش آحاد مردم در مساجد در راستای احیای پایگاه مهدوی در دست اقدام داریم، بیان داشت: امید است بتوانیم سطح آگاهی و دانش و سواد حقوقی و قضایی مردم را بالا ببریم.

وی ادامه داد: ارائه میز‌های خدمت مشاوره حقوقی، شناسایی حقوق یاران انقلابی با هدف پایگاه محور و حوزه محور، تشکیل مجمع خیرین، افتتاح شماره حساب گروه جهادی جهت شرکت در چویش طرح جهادی زندانیان غیرعمد مالی، توزیع بسته‌های معیشتی از جمله اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

نادعلی بیان داشت: تمامی خیرین علاقمند به آزادسازی جرایم غیرعمدمالی می‌توانند جهت شرکت در طرح «نذر رهایی» مساعدت‌های مالی را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۲۳۷۱ و شماره حساب ۳۱۰۱۰۲۸۷۵۲۰۰۹ به‌نام گروه جهادی میثاق و بصیرت واریز کنند.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه کربلا، برگزاری اردوی جهادی خدمات حقوقی را در مناطق کم برخوردار، اجرای نشست‌ها با هدف بالابردن سطح آگاهی مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد و ...)، ورود به حوزه ادارت و آموزش فقه و بازار، برگزاری همایش‌های فصلی، سالانه و مناسبتی در جهت ترویج الگو‌های رفتاری بانوان، امنیت زنان، ترویج فرهنگ قانونمداری با همکاری بسیج جامعه زنان از جمله اقدامات این سازمان است.

نادعلی عنوان کرد: همچنین فعال کردن و راه انداری مراکز صلح و سازش، فعالیت در فضای مجازی، نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی، آگاه سازی حقوقی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده، ارتقای آگاهی و بصیرت انقلابی زنان نسبت به حقوق و شأن و منزلت و مسئولیت‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی، شناسایی توانیی مهارت‌های علمی و معنوی مدیران فرهیخته به منظور نخبه پروری، رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و دانشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آگاه سازی دختران از حقوق و تکالیف خود از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها