مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

جامعه دینی باید خود را از خطر آفت حفظ کند

حجت الاسلام معبودی گفت: جامعه دینی در همه زمان‌ها می‌تواند دچار آفت شود پس همه باید مراقبت کنند تا جامعه را از همه آفت‌ها از جمله منافقین حفظ کنند.
کد خبر: ۵۳۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ - 13July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «علی معبودی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در مراسمی در روستای اردلان شهرستان اوج که به همت حوزه امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیات سوره مائده اظهار داشت: خداوند به پیغمبر دستور می‌فرماید؛ «پیغمبر آن چیزی که ابلاغ می‌کنیم به مردم برسان و اگر این پیام را نرسانی گویا رسالت خود را انجام نداده‌ای.»

وی گفت: پیغمبر در خطبه غدیر که خطبه مفصلی است این نگرانی را به نوعی بیان کرده است. حضرت می فرماید: «من به جبرئیل گفتم یا جبرئیل ما را از ابلاغ این رسالت معاف بدار و دلیل نگرانی را اینگونه بیان می کند؛ چون من می دانم که متقین کم هستند و فقط متقین از کار من حمایت می کنند، دوم منافق خیلی زیاد است، سوم فسادانگیرهایی که گنهکار و دنبال فساد هستند و چهارم فرمودند آنهایی که دنبال استیضاح و مسخره کردن مسلمانان هستند. اما خداوند در جواب می فرماید؛ «نگران نباش من شما را از این نگرانی خارج می سازم».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: دو نکته دیگر وجود دارد. اولا در کوران حوادث سخت معلوم می شود چه کسی متدین است و چه کسی متدین نیست. یعنی در حالت عادی همه می گویند ما مسلمان هستیم مانند حادثه کربلا و ۷۲ یار وفادار امام حسین (ع). خداوند می فرماید من حوادثی پیش می آورم تا مشخص شود چه کسی متدین است و چه کسی انقلابی واقعی است.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: نکته دوم این است که جامعه دینی حتی در زمان پیغمبر می تواند دچار افت شود. در زمان امام زمان منافق بیشتر می شود اما چون امام زمان (عج) علم امامت دارند انها را شناسایی می کند و به سزای اعمالشان می رساند. در زمان پیغمبر (ص) منافق بوده است. در زمان انقلاب هم منافقین وجود داشته اند. نمی توان گفت ما انقلاب کردیم که این ها نباشد، آفت دین همیشه هست و باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

حجت الاسلام معبودی گفت: انقلاب در عرصه های مختلف پیش رفته است. زمانی که پیغمبر می خواهد جانشینش را معرفی کند، نگران است یعنی دغدغه این موضوع را دارد که متدینین و انقلابی ها اگر انقلاب کردید خیالتان راحت نباشد که همه چیز تمام شده است، بلکه سختی دارید و مشکلات و امتحانات سختی پیش رو دارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار