سردار فضلی در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در مشهد:

استراتژی دفاعی حضرت امام (ره) محدود به زمان نیست

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در یکی از دیدارهایی که فرماندهان با حضرت امام (ره) داشتند پس از ارائه گزارش توسط برادر رضایی فرمانده وقت سپاه، امام راحل استراتژی خود را بیان فرمودند. تصور من آن روز این بود که این استراتژی مربوط به همان ایام است ولی الآن باگذشت 30 سال از آن جلسه متوجه شدم که این استراتژی محدود به زمان نیست.
کد خبر: ۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ - 22September 2015

استراتژی دفاعی حضرت امام (ره) محدود به زمان نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در اولین روز از هفته دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در مشهد با حضور سردار علی فضلی رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور و جانشین سازمان بسیج مستضعفین و با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی و شورای تأمین استان در میدان پانزده خرداد برگزار شد.

سردار فضلی در این مراسم با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا و شهدای خراسانات اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق را دارم که در جوار حضرت ثامنالحجج (ع) در مراسم سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس در جمع شما مردم ولایتمدار مشهد حضور پیدا کنم، این ایام را محضر یکایک شما تبریک عرض میکنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی، شوشتری، اصفهانی، کاوه و برونسی و بیان اینکه این عزیزان که حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند افزود: در آستانه عید قربان و عید غدیر و بهویژه در آستانه روز بزرگ عرفه هستیم و امید آن داریم که از فیوضات و برکات این روزها بهرهمند شویم.

کار برای خدا موفق است

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور در ادامه با اشاره به توطئهها و ناامنیهایی که دشمنان در ابتدای انقلاب اسلامی برای نابودی نظام طرحریزی کرده بودند یادآور شد: آنگاهکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مستکبرین بر آن شدند تا حوادثی همچون درگیریهای خیابانی، ایجاد ناامنی برای این کشور طرحریزی کنند و مقابله با آنها بهگونهای شد که جبهه حزبالله در یکسو و جبهه معاندین در سوی دیگر قرار داشتند. مبارزه مجاهدین جبهه حق با جبهه باطل چون برای رضای خدا بود به ثمر نشست و ملت با هوشیاری و فداکاری این توطئهها را خنثی کردند. مسعود رجوی سرکرده منافقین و بنیصدر رئیسجمهور وقت که به خاطر بیکفایتی رأی نیاورد و عزل شده بود هر دو با آرایش زنانه از کشور گریختند و در دامن اسرائیل افتادند و در جنگ یار صدام شدند و هنوز مانند گذشته حوادث تروریستی را هدایت و اجرا میکنند.

اتحاد و همدلی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

 جانشین سازمان بسیج مستضعفین سپس با بازخوانی تاریخ دفاع مقدس و وقایعی که در ابتدای جنگ در این کشور رخ داد خاطرنشان کرد: ارتش بعث عراق در 31 شهریور از زمین و آسمان و دریا به کشور ما هجوم آورد. در چنین شرایطی بود که حضرت امام (ره) فرمان دفاع، ایستادگی و مقاومت را صادر کردند و مردم در کنار ارتش، سپاه، کمیته، جهاد و بسیج همه به جبهه آمدند و هسته مقاومت شکل گرفت و علیرغم اینکه 12 هزار کیلومتر از خاک کشورمان توسط دشمن اشغالشده بود و 25 شهر و شهرک به تصرف عراق درآمده بود اما نیروهای مسلح کشور و مردم با همدلی، اخوت، روحیه انقلاب و تخصصی در کنار هم قرار گرفتند و آرامآرام عملیاتهای کوچک شکل دادند و با عزل بنیصدر از فرماندهی کل قوا و اعتماد حضرت امام خمینی (ره) به جوانان این ملت شرایطی فراهم شد که عملیاتهای بزرگ طرحریزی و اجرا شد و مناطق اشغالی به آغوش وطن بازگشت. فرماندهی کل قوا، ثامنالائمه (ع)، طریقالقدس، بیتالمقدس حاصل یکدلی خانواده بزرگ نیروهای مسلح بود.

سردار فضلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه مردم ایران دوشبهدوش هم و در سایه ولایتفقیه فرزندان خود را جبهه اعزام کردند که عدهای از آنها در این دفاع به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تا امروز ما در جزیره امن جمهوری اسلامی زندگی کنیم.

مقاومت در منطقه برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور افزود: استکبار پانزده سال پیشگفته بود که میخواهم امنیت را به منطقه بیاورم اما اینگونه نشد بلکه منطقه ناامنتر شد. امروز گروههای تروریستی به نام اسلام ولی برخلاف قرآن و عترت در منطقه دست به جنایت میزنند. به حول و قوه الهی، روح مقاومت اسلامی که برگرفته از دفاع مقدس است در کالبد آزادیخواهان منطقه دمیده شده است و مقاومت در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، غزه، فلسطین و یمن شکلگرفته است و مجاهدین مبارز در برابر گروههای تروریستی و آل سعود ایستادگی و مقاومت میکنند.

نیروهای مسلح در بهترین شرایط دفاعی قرار دارند

وی با اشاره به بالا بودن توان نظامی و دفاع کشور تأکید کرد: امروز نیروهای مسلح در بهترین شرایط دفاعی قرار دارند. وجود 2200 گردان بیتالمقدس، امام حسین (ع)، امام علی (ع) خود نشان از آمادگی رزمی بسیج را دارد. فرزندان این ملت، چه در شب و چه در روز، در زمین، دریا و آسمان دشمن را رصد میکند و استراتژی که امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای آن را ترسیم کرده است در میان خانواده انقلاب اسلامی جاری و ساری است.

استراتژی دفاع حضرت امام (ره) محدود به زمان نیست

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان خاطرهای، ضرورت آمادگی دفاعی در برابر دشمن را متذکر شد و ادامه داد: سال 1364 دریکی از دیدارهایی که فرماندهان با حضرت امام (ره) داشتند و من هم توفیق داشتم که در آن جلسه حضورداشته باشم. پس از ارائه گزارش توسط برادر رضایی فرمانده وقت سپاه، بنیانگذار انقلاب اسلامی استراتژی خود را بیان فرمودند. تصور من آن روز این بود که این استراتژی مربوط به همان ایام است ولی الآن باگذشت 30 سال از آن جلسه متوجه شدم که این استراتژی محدود به زمان نیست. من سعی میکنم که کلام امام (ره) را کامل و بدون کم و کاستی بیان کنم. ایشان فرمودند:" فرزندان عزیز من هر شب به دشمن حمله کنید و خواب را از چشم دشمن بگیرید و به او امان ندهید."

ضرورت دشمنشناسی برای دفاع از انقلاب اسلامی

وی یادآور شد: امروز لازمه این دفاع، دشمنشناسی است. دشمنی که میخواهد با هجمه فرهنگی، جوانان این مرزوبوم را از بدنه ایران اسلامی جدا کند. او در پی اختلافافکنی بین شیعه و سنی است. اما مردم ما، چه شیعه و چه سنی متحد هستند چون خون بهترین سرمایههای این ملت برای برافراشته شده پرچم حضرت رسول اکرم (ص) و پیادهسازی قرآن و معارف اسلام ناب ریخته شده است. لازمه آمادگی دفاعی اتحاد و وحدت است. کسوت مهم نیست. اینکه چه کسی ارتشی، سپاهی و یا بسیجی است اهمیت ندارد. در جوار حضرت رضا (ع) برای دفاع از اسلام بیائیم نیتهایمان را خدایی کنیم و گوشبهفرمان باشیم تا وقتیکه ولیفقیه فرمان دادند لحظهای و آنی غافل نباشیم. عاقبتبهخیر شدن ما درگرو ولایتپذیری است.

ید واحد باشیم

سردار فضلی تصریح کرد: دشمنی و عداوت استکبار مشخص است. امروز باید مردم و نیروهای مسلح برای مقابله با دشمن با وحدت و همدلی و برادری که حضرت امام (ره) آن را دوست داشتند و ید واحدهای که ارتش، سپاه و بسیج بودند و رهبر معظم انقلاب نیز این وحدت و یکدلی را و ید واحد را دوست دارند، باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنانش گفت: در طول تاریخ بهویژه تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع مقدس یک نقطه بیبدیل اتفاق افتاده است و آن عمل به قرآن و احکامالله بود. رزمندگان اسلام در سایه اطاعت از امام و ولیفقیه زمان به قرآن و احکام الله به عینه عمل کردند.

در ابتدای این مراسم سرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) به شرکتکنندگان در این مراسم خوشآمد گفت.

در ادامه یگانهای نمونه نیروهای مسلح مستقر در مشهد از جلو جایگاه رژه رفته و آخرین توانمندیها و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.

نظر شما
پربیننده ها