یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش در قم برگزار می‌شود

آیین رونمایی از کتاب لشکر ۱۱۰ و یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش در استان قم، ۲۹ تیر در سالن همایش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ - 14July 2022

یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش در قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین یادواره شهدای ارتش در استان قم با محوریت شهدای نیروی زمینی، با حضور امیر «عباس فلاح» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست، طی سخنانی با گرامیداشت ایام دهه ولایت و امامت اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی منافع خودش را در ایران از دست رفته می‌دید و برای جبران آن از هیچ دسیسه‌ای فروگذار نکرد تا ملت را از مسیر پیروزی خود برگرداند.

وی افزود: با رهبری امامین انقلاب اسلامی و ایثار مدافعان انقلاب و رزمندگان اسلام، انقلاب روزبروز به مسیر پرتوان خود ادامه داد و امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که می‌توانیم با اقتدار تمام از دستاورد‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی دفاع کنیم.

امیر فلاح با اشاره به برگزاری یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما به دنبال آن هستیم تا با برگزاری یادواره شهدا، ارزش‌های شهیدان عزیز را به شایستگی به نسل‌های بعدی منتقل نماییم.

حجت الاسلام سید علی‌اکبر موسوی بی باک معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا نیز در این نشست، گفت: علی‌رغم ساخت فیلم‌هایی همچون منصور که مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به بیش از ۶ هزار شهید نیروی زمینی ارتش، تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ساخت مستند، ناکافی است وهمچنان در این زمینه باید اقدامات بسیاری انجام داد.

علی‌اکبر خوش‌گفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم نیز گفت: عدم وجود یگان مستقل ارتش در دوران دفاع مقدس و نیز دفتری برای پیگیری مسائل ارتش موجب شده تا کاستی‌هایی در زمینه معرفی ایثارگری‌های این نیرو بوجود آید، اما با افتتاح دفتر جذب و گزینش ارتش در قم، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

وی افزود: یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش، سومین یادواره‌ای است که بعد از یادواره شهدای ستاد ارتش و نیروی هوایی برگزار می‌شود و طی مرداد و شهریور تا زمان کنگره ملی شهدای استان نیز یادواره شهدای نیروی دریایی و پدافند برگزار خواهد شد.

خوش‌گفتار تصریح کرد: یادواره ۱۱۰ شهید نیروی زمینی ارتش از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۹ تیر‌ در سالن همایش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد قم برگزار می‌شود.

سرهنگ محسن صادق‌نیا مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش و دبیر یادواره ۱۱۰ شهید نزاجا در استان قم، نیز عنوان کرد: نقش ارتش در جنگ همچون نقش پزشک جراح در اتاق عمل است و باید به درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه حق ارتش در تبلیغات جنگ بدلیل مسائل امنیتی و حفاظتی بدرستی تبیین نشده است، گفت: موضوع برگزاری یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش در قم از دو سال قبل مطرح و در این مدت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تدوین و چاپ کتاب لشکر ۱۱۰ زندگی نامه داستانی کوتاه شهدای نیروی زمینی در استان، پیگیری شده است.

صادق‌نیا یادآور شد: ان‌شاءالله در روز یادواره، از کتاب لشکر ۱۱۰ رونمایی و کتاب مذکور به تمامی شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، نیز ابراز کرد: آن چیزی که مردم سوال خواهند کرد، نقش نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس است و ما همچنان در نحوه موزه آرایی سناریوی نیروی زمینی به نتیجه نرسیده ایم.

وی عنوان کرد: جایگاه ارتش در استان قم بی نظیر است، اما لازمست دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان، جایگاه واقعی خود را پیدا کند تا عقب ماندگی در زمینه معرفی ایثارگری‌های ارتش جبران شود و این، نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار