مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) ‌بوئین زهرا:

ناتوی عربی محکوم به شکست است

امیری‌نژاد گفت: مسأله ناتوی عربی بیش از آن که واقعی باشد، یک جنجال تبلیغاتی و رسانه‌ای است و همانند طرح «معامله قرن‌» محکوم به شکست است.
کد خبر: ۵۳۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 14July 2022

ناتوی عربی، همانند طرح معامله قرن محکوم به شکست استبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «مرتضی امیری‌نژاد» مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا امروز در گردهمایی سیاسی بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهر بوئین زهرا، به اهداف سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هراسی و مقابله با تهدیدات ایران، عربستان سعودی، اسرائیل و تشکیل ناتوی عربی از جمله اهداف سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا است. در حقیقت این سفر را می توان در راستای تشکیل ناتوی عربی در برابر جبهه مقاومت در منطقه مورد توجه قرار داد.  

وی ‌افزود: مقابله با ایران و موضوع «‌ایران هراسی» همیشه موضوع ثابت وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص مسائل منطقه بوده و از سوی دیگر بررسی امکان پیوستن عربستان به توافق ابراهیم (‌پروژه امضای صلح بین امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید در اوت 2020‌) از دیگر اهداف این سفر است. اگر عربستان سعودی به عنوان قطب منطقه‌ای و گاو شیرده منطقه و مدعی رهبری جهان عرب و اسلام به صلح با رژیم صهیونیستی بپیوندد، ژئوپلتیک سیاسی و معادلات منطقه دستخوش دگرگونی اساسی خواهد شد.      

امیری‌نژاد، تشکیل ناتوی عربی را جنجال تبلیغاتی و رسانه‌ای دانست و گفت: برخی رسانه های منطقه مدعی شده اند که هدف اصلی این سفر تشکیل ناتوی عربی یا ائتلاف عربی - صهیونیستی است و برخی کشورهای منطقه نیز با اشتیاق از این طرح استقبال کرده اند. در حقیقت مسأله ناتوی عربی بیشتر به منظور مقابله با تهدیدات ایران در منطقه است و این طرح بیش از آنکه واقعی باشد، یک جنجال تبلیغاتی و رسانه‌ای است و همانند طرح «‌معامله قرن » محکوم به شکست است و علاوه بر این، این طرح در راستای «‌ایران هراسی‌» و فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای منطقه است. 

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، به سیاست خارجی دولت جو بایدن در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای حفظ وضعیت موجود در منطقه خاورمیانه است و به احتمال زیاد آمریکا برای حفظ وضعیت موجود امتیازاتی را به متحدان منطقه ای خود نیز واگذار خواهد کرد تا از آسیب رسیدن بیشتر به منافع آمریکا در منطقه جلوگیری کند. البته این سفر و سیاست خارجی دولت بایدن در منطقه خاورمیانه همان سیاست سابق دولت‌های پیشین آمریکا است و هیچ کمکی به امنیت آمریکا نخواهد کرد و گره‌ای از مشکلات ساختاری آمریکا را حل نخواهد کرد. از این رو، سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا همانند گذشته همواره هزینه‌بردار و به ضرر دولت آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار