دیدار وزیر محیط زیست عراق با معاون وزیر دفاع ایران

وزیر محیط زیست عراق در دیدار با معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص همکاری‌های مین‌زدایی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۳۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ - 14July 2022

دیدار وزیر محیط زیست عراق با معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در تهرا

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «جاسم عبدالعزیر حمادی الفلاحی» وزیر محیط زیست عراق با «مهدی نامجوی» معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص همکاری‌های مین‌زدایی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

نامجوی» در این دیدار که در مرکز مین‌زدایی کشور صورت گرفت با اشاره اینکه در جنگ با تروریست‌های داعش، خون جوانان ایرانی و عراقی درهم آمیخته شده و جانشان را برای امنیت مردم عراق و منطقه فدا کردند، به روح پاک دو قهرمان صدیق مبارز در این عرصه، سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس درود فرستاد.

وی رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مسائل عراق را در سه رکن حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق؛ کمک به تحکیم و ثبات و امنیت و مشارکت در توسعه و آبادانی عراق عنوان کرد و افزود: وحدت و همبستگی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، همان نقطه قوتی هستند که دشمنان دو کشور با استفاده از آن قصد ضربه زدن به آن را دارند.

نامجوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح بر توسعه و تعمیق روابط با عراق تأکید دارد گفت: ما همواره در کنار دولت و مردم عراق ایستاده ایم و همیشه این آمادگی وجود دارد در هر سطحی و در همه زمینه‌ها بویژه موضوعات فنی، آموزشی و بشردوستانه به یاری برادران عراقیمان برای تأمین امنیت عراق بشتابیم. در طول دهه‌های گذشته تعاملات زیادی میان طرفین بویژه در حوزه پاکسازی و مین زدائی صورت گرفته و همکاری با کشور دوست و برادر عراق در حوزه مین زدائی از جمله نخستین حوزه‌های همکاری فیمابین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همکاری‌ها در تمامی اسناد دفاعی- فنی منعقده توسط وزارت دفاع کشورمان با وزارتخانه‌های ذی ربط دولت عراق در این حوزه (نظیر وزارت خانه‌های دفاع و محیط زیست عراق)، نشان از اهمیت و جایگاه این بخش از همکاری‌ها برای هر دو کشور قرار داشته تصریح کرد: در تمامی یادداشت تفاهم‌های همکاری دفاعی –فنی میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور، موضوعات همکاری‌های مشترک در حوزه پاکسازی میادین مین، برگزاری کمیته‌های مشترک مین زدائی دو کشور، همکاری در زمینه مهندسی نظامی و شناسائی و پاکسازی مواد منفجره، خودرو‌های بمب گذاری شده و همچنین عملیات بشر دوستانه برای پاکسازی مین اشاره شده است.

نامجوی با دعوت از هیئت عالی مین زدائی عراق (که زیر نظر وزارت محیط زیست فعالیت دارد) به همراه مدیران منطقه‌ای محیط زیست عراق به ایران گفت: تردید نداشته باشید از طرف ما هیچ گونه محدودیتی برای همکاری با برادران عراقی وجود ندارد.

جاسم عبدالعزیر حمادی الفلاحی وزیر محیط زیست عراق نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان دوکشور به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: این شهیدان باعث شده اند که روابط دوکشور تعمیق گردد.

جاسم عبدالعزیز حمادی الفلاحی با بیان اینکه کشور عراق در طول سالیانی که درگیر جنگ بوده دچار ویرانی شده است افزود: برای بازسازی عراق نیازمند همکاری مشترک هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در ایران درخصوص رفع آلودگی مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ انجام داده است گفت: باعث افتخار است که با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همکاری مشترکی داشته و از تجربیات و تخصص کارشناسان ایرانی برای پاکسازی عراق استفاده کنیم.
جاسم عبدالعزیز حمادی الفلاحی تأکید کرد: امیدوار هستیم که یک همکاری عمیق در زمینه مین زدایی فی مابین دو کشور ایجاد شود.

وزیر محیط زیست عراق با تاکید بر اینکه دولت عراق و وزارت محیط زیست عراق اهتمام ویژه‌ای دارد تا از تجربیات ایران در زمینه مین زدایی استفاده نماید گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد یک رابطه مستحکم در این زمینه به کار خواهیم بست.

در پایان جاسم عبدالعزیز حمادی الفلاحی و هیئت همراه از مرکز آموزش بین المللی مین زدایی ودجا بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها