حسین انتظامی در نشست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد

اعطای مجوز خارج از نوبت به رسانه‌های حوزه ایثار و شهادت/ پرهیز از نگاه مناسبتی به دفاع مقدس

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به پرهیز از نگاه مناسبتی به دفاع مقدس از حمایت وزارت ارشاد از رسانه‌های حوزه ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ - 22September 2015

اعطای مجوز خارج از نوبت به رسانه‌های حوزه ایثار و شهادت/ پرهیز از نگاه مناسبتی به دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ششمین نشست از سلسله نشستهای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع "نقش رسانهها در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت" صبح امروز با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست مدیران سه سایت خبری و سه تشکل مردم نهاد در حوزه ایثار و شهادت به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

پس از این حسین انتظامی به موضوع اخذ مجوز رسانهها در حوزههای مورد اهمیت نظام اشاره کرد و گفت: برخلاف گذشته که روند گرفتن مجوز طولانی بود امروزه زمان تشکیل پرونده تا کسب مجوز 5 ماه زمان میبرد و اغلب کار الکترونیکی شده است.

وی افزود: 7 موضوع برای نظام دارای اولویت است و اگر فعالیت رسانهای در بین این 7 موضوع باشد پیگیری را خارج از نوبت میبریم و اگر رسانهای در حال انتشار باشد حمایتها را چند برابر میکنیم.

انتظامی تصریح کرد: موضوعات مربوط به قرآن، احکام اسلامی و شعائر دینی، موضوعات مربوط با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، توجه به یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی مثل کارآفرینی، تقویت ساختارهای اقتصادی کشور و صادرات، سبک زندگی اسلامی، ایرانی به جای سبک زندگی غربی و نیز نشریاتی که علم را به زبان عموم ترویج میکنند از جمله این موضوعات است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از سایتها نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه نمیتوانیم به سایتها همچون مطبوعات بسته حمایتی مطبوعاتی بدهیم ولی در موارد مربوط به بیمهها را میتوانیم پیگیری و به سایتهایی که در این 7 حوزه فعالیت دارند کمک کنیم.

انتظامی با تاکید بر آموزش خبرنگاران متخصص در حوزه ایثار و شهادت گفت: در این زمینه با تقویت روزنامه نگاران و آموزش نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس میتوان کار موثری انجام داد.

وی با بیان اینکه باید از شبکههای اجتماعی بهره برداری بیشتری شود، افزود: وقتی میگوییم دفاع مقدس گنج است باید فرآوری شود و تنها به خاطره و روایت بسنده نکنیم بلکه باید زوایای بیشتر متناسب با اقتضائات روز تهیه شود. برای مثال از شبکههای اجتماعی بهره بگیریم. هرچقدر از این ظرفیتها بیشتر استفاده شود نتیجه بهتری حاصل میشود.

انتظامی با تاکید بر این نکته که باید مراقبت کنیم تا دفاع مقدس به امری دولتی تبدیل نشود، بیان داشت: دولت و حکومت باید بستر سازی و حمایت کنند. اگر کارهای مردمی همچون برگزاری جشنهای نیمه شعبان و اعیاد ملی و مذهبی را به دولت واگذار کنیم، از راه خودش فاصله میگیرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس دولتی نبود و جنبه ملی داشت. توسعه نهادی به نام بسیج خود از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.  

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم پرهیز از نگاه مناسبی به دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: محدود کردن دفاع مقدس به یک هفته اساسا اثر بخش نیست باید به دنبال نوآوری این گنجینه باشیم تا به منبعی پایان ناپذیر تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار