مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد:

باید تلاش کنیم تا نسل امروز با میل و حسن سلیقه سر سفره اهل بیت (ع) حاضر شود

حجت الاسلام «نجیمی» گفت: باید تلاش کنیم تا نسل امروز با میل و حسن سلیقه سر سفره اهل بیت (ع) حاضر شود و در عزای مظلومان دشت کربلا عزاداری کند.
کد خبر: ۵۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ - 14July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد در حاشیه برگزاری همایش مدیران هیات‌های مذهبی شهرستان بافق با بیان اینکه برخی رفتارها در شان خادم اهل بیت و خدمتگزاران به عزاداران حسینی نیست؛ اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا نسل امروز با میل و حسن سلیقه سر سفره اهل بیت (ع) حاضر شود و در عزای مظلومان دشت کربلا عزاداری کند.

این مقام مسئول رئیسان هیات ها و مداحان را تکیه گاه و مورد اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌ها جدا می‌سازد که مهمترین آن ،این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌ طاهرین (ع) هستند؛ اداره می‌شود بنا براین باید سیره اهل بیت (ع) در زندگی آنان مشاهده شود.

وی با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی می بایست شورا داشته باشند و از فردگرایی پرهیز کنند خاطرنشان کرد: ساز و کار هیئت ها باید براساس شورا باشد تا از آسیب ها و آفت ها پرهیز شود زیرا اعضا در هر کوی، محله و برزن با رای گیری انتخاب می‌شوند.

نجیمی افزود: همچنین از اصلی ترین ضرورت‌هایی که در جهاد تبیین و فعالیت اداره تبلیغات وجود دارد می توان به استفاده از ابزارهای رسانه و زیرساخت های موجود برای مقابله با فتنه های دشمن اشاره کرد.

وی در پاسخ به اینکه در خصوص شفاف سازی حساب های هیات ها نیز چه توصیه ای دارید خاطر نشان کرد: باید شماره حساب معین و مشخص به نام هیات باشد تا مردم به این حساب مشترک اعتماد و نذورات خود را واریز کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به‌خصوص تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سه عنصر «مردم»، «روحانیت» و «مداح» در این هیئت‌ ها فعال هستند اظهار کرد: مردم هیئت را تشکیل می دهند و هزینه‌ هایش را تأمین می‌ کنند؛ روحانی به‌عنوان کسی که معرفت و محبت به ائمه (ع) را گسترش می‌دهد و مداح هم به‌عنوان هنرمندی که می‌ تواند این محتوا را به دل و جان مردم منتقل کند در هیئت حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، تامین هزینه‌ های این هیئت‌ ها را توسط خود مردم خواند و تصریح کرد: مردم در هر زمان می توانند میزان نذورات و کمک های مردمی را مطالبه کنند و از نحوه هزینه کرد بودجه هیات آگاه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار