فرمانده کل ارتش:

راه آقایی ابدی ارتش تربیت افسران آماده و شایسته ظهور است

سرلشکر موسوی گفت: تربیت افسران و درجه‌داران منتظر، آماده و شایسته ظهور، راه سیادت و آقایی ابدی ارتش است.
کد خبر: ۵۳۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ - 15July 2022

راهِ آقاییِ ابدیِ ارتش تربیت افسران آماده و شایسته ظهور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در دومین نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی ارتش با عنوان «گام دوم_ آمادگی برای ظهور» که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم و تشکر از برگزارکنندگان همایش، اظهار داشت: نگاه تمدنی پاسخگوی بسیاری از سوالات امروز و فردای ماست و خیلی از مشکلات و گره‌های فکری ما را حل خواهد کرد.

وی افزود: تعریف نگاه تمدنی این است که یک فرآیندی از آفرینش انسان و خلقت حضرت آدم و حوا تا دوران حکومت امام زمان (عج) سپری می‌شود و امروز ما در نقطه‌ای از این فرآیند قرار داریم لذا نباید فقط به مقاطع کوتاه توجه داشته باشیم بلکه باید مقاطع کوتاه را در قالب این فرآیند تعریف کنیم.

امیر موسوی با اشاره به بیانیه گام دوم ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران باید زودتر، سریع‌تر، دقیق‌تر و پرقدرت‌تر از همه وارد اجرای بیانیه گام دوم شود و یکی از مهمترین کار‌هایی که باید در این مسیر انجام گیرد، تربیت افسران و درجه داران منتظر، آماده و مستحق ظهور است.

وی با اشاره به اینکه از پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین وظایفی که بر دوش اساتید و مربیان دانشگاه‌های افسری و آموزشگاه‌های نظامی ارتش نهاده شده تربیت افسران و درجه‌داران منتظر، آماده و شایسته ظهور است، گفت: از اولین الزامات برای ظهور، ایستادن پای شعار‌های جهانی انقلاب یعنی آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری است و دومین لازمه، دفاع زبانی و عملی از نظریه‌های انقلابی در مقابل زورگویان و گردنکشان عالم و در راس آنان آمریکا و دفاع از مستضعفان و مظلومان است که باید پای آن بایستیم.

فرمانده کل ارتش سومین عامل از الزامات زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) را شناخت درست گذشته و بازگو کردن خاطرات برای نسل جوان دانست و افزود: دانستن اینکه از چه نقطه‌ای شروع کرده ایم و الان در چه نقطه‌ای حضور داریم و اینکه انقلاب ما از چه سختی ها، مشقت‌ها و تنگنا‌هایی عبور کرده و به اینجا رسیده است، از جمله این الزامات است.

وی چهارمین عامل از الزامات زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) را لازمه اعمال مدیریت و فرماندهی جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و با اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» عنوان و بیان کرد: انتقال این روحیه و باور به دانشجویان و دانش آموزان مهم است بنابراین این اصل باید دائم در دستور کار باشد.

سرلشکر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین نکته و حرفی که در دوران پنج ساله فرماندهی‌ام می‌خواهم بگویم این است که عزیزان من؛ جوانانی که مسئولیت آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده شماست، راهِ آقاییِ ابدیِ ارتش، تربیت افسران و درجه داران منتظر، آماده و شایسته ظهور است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار