ویژه نامه «سند بَرداری» روزنامه خراسان منتشر شد

ویژه نامه «سند برداری» که روایتی ساده و صمیمی از مجاهدان بدون مرز، شهیدان، جانبازان و آزادگان افغانستانی دفاع مقدس است، منتشر شد.
کد خبر: ۵۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 23September 2015

ویژه نامه «سند بَرداری» روزنامه خراسان منتشر شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، این مجموعه 100 صفحهای که در سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس توسط روزنامه خراسان منتشر شده، از نخستین آثار مکتوب در معرفی شهیدان و جانبازان  افغانستانی و روایت خالصانه این «مجاهدان به دون مرز» در هشت سال دفاع مقدس به شمار میآید.

طی هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی هزاران مجاهد افغانی، حضور در جبههها را وظیفه انسانی و تکلیف شرعی خود دانستند و برای دفاع از اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی به دعوت حضرت امام(ره) لبیک گفتند که بنابر آمار رسمی حدود 2هزار نفر به شهادت رسیده و چندصدنفر نیز به جانبازی نائل شدهاند. روزنامه خراسان در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برآن شد تا با جستجو در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و سیستان و بلوچستان به سراغ خانوادههای معظم این شهیدان و نیز جانبازان و رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس برود و پای صحبتها و خاطرات آنها بنشیند. بسیاری از این خانوادهها و جانبازان برای نخستین بار بود که مصاحبه میکردند.

این مجموعه 4 فصل گفت و گو با خانوادههای معظم این شهدا، گفت و گو با جانبازان و آزادگان و رزمندگان، معرفی تعدادی از مجاهدان ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی و بخش یادداشتهای تعدادی از فعالان فرهنگی ایران و افغانستان را شامل میشود. در بخش آغازین با عنوان گپها و گفتارها فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی افغانستانی ازجمله روحانی مجاهد استاد سید عیسی حسینی مزاری، محمد کاظم کاظمی شاعر ومنتقد ادبی و همچنین محمد سرور رجایی شاعر، نویسنده و سرگذشت پژوه شهدای افغانستانی یادداشتها و گفتارهایی را پیش روی مخاطبان قرار دادهاند.

در بخش «...وناگهان خانواده خدا شدیم» خاطرات و دل گفتههای خانواده معظم شهیدان افغانستانی دفاع مقدس ارائه و در قالب گفتوگوهایی خواندنی آماده شده است. «پرهای زخمی» عنوان بخش گپ و گفت با جانبازان و آزادگان است که از نظر شما میگذرد.

در بخش پایانی با عنوان «اهالی جغرافیای ایمان» تعدادی از مجاهدان ایرانی  در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی معرفی شدهاند. در ویژه نامه «سند برداری» بخش برگردان انگلیسی شامل چکیدهای از مطالب نیز برای استفاده بخشی از جامعه هدف تدوین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار