در کاخ السلام جده انجام شد؛

استقبال محمد بن سلمان از جو بایدن

رئیس جمهور آمریکا که وارد عربستان شده است مورد استقبال محمد بن سلمان ولیعهد این کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۵۳۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ - 15July 2022

استقبال محمد بن سلمان از جو بایدنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جو بایدن که دقایقی قبل وارد فرودگاه جده عربستان شده بود، در کاخ السلام در جده مورد استقبال محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار گرفت.

بایدن قرار است دیداری جنجالی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی داشته باشد. این دیدار از آن جهت جنجالی شده که بایدن وعده داده بود عربستان را به دلیل نقشی که بن‌سلمان در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی داشت به دولت مطرود تبدیل کند.

پیش از این «خدیجه چنگیز»، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، تصمیم «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای سفر به عربستان سعودی را «دلخراش» توصیف کرده و گفته بود که بایدن با این تصمیمش از تعهد خود مبنی بر اولویت دادن به حقوق بشر عقب‌نشینی کرده است.

چنگیز در گفت‌وگوی خود در استانبول یک روز قبل از سفر بایدن به عربستان سعودی گفت که بایدن باید عربستان را تحت فشار قرار دهد و پاسخ‌های بیشتری را از مقامات سعودی درباره اتفاقاتی که برای جسد خاشقجی رخ داده است، جویا شود.

نامزد خاشقجی همچنین در مورد تصمیم بایدن برای تقویت روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی گفت: بایدن با قرار دادن نفت و مصلحت بر اصول و ارزش ها، اقتدار اخلاقی خود را از دست داد. رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر به جای متفاوت بودن دیکتاتور‌های منطقه را در آغوش می‌گیرد و این برای من بسیار ناامید کننده است.

خاشقجی در زمان قتل، مقیم آمریکا و ستون نویس واشنگتن پست بود که مقالاتی در انتقاد از سرکوب گسترده ولیعهد عربستان علیه فعالان عربستانی می‌نوشت. او پیش از این در دولت سعودی سمت‌هایی داشت، اما وقتی که ولیعهد جوان عربستان در پایتخت کشور‌های غربی به دلیل اقداماتش در داخل عربستان مورد تمجید قرار می‌گرفت، خاشقجی به منتقد او تبدیل شده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار