جواد موگویی در گلزار شهدا:

از مشکلات نترسیم، خدای دهه ۶۰ خدای امروز هم هست + فیلم

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی روایتی از دهه ۶۰ را در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بازگو کرد و به تحلیل وقایع و اتفاقات امروز پرداخت.
کد خبر: ۵۳۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۸ - 17July 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جواد موگویی، پژوهشگر و روزنامه نگار حوزه انقلاب اسلامی در روایتگری میان زائران شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به اتفاقات دهه شصت اشاره کرد و اظهار داشت: خدای دهه ۶۰ خدای دهه ۱۴۰۰ هم هست. رهبر انقلاب این سخن را فرموده است. در آن سال‌ها بنی صدر به عنوان اولین رئیس جمهور از کشور فرار کرد. شش روز بعد از اینکه جنگ مسلحانه آغاز شود حزب جمهوری منفجر شد و شهید بهشتی و ۷۲ نماینده و وزیر به شهادت رسیدند.

از مشکلات نترسیم، خدای دهه ۶۰ خدای امروز هم هست + فیلم

وی ادامه داد: کادر یک کشور را زدند، مجلس از اکثریت افتاد، با این حال چندین نفر را با برانکارد به مجلس بردند که از اکثریت نیفتد. انتخابات شد، شهید رجایی رئیس جمهور و باهنر نخست وزیر شد، شهریور جلسه شورای امنیت ملی منفجر شد، دبیر شورا نفوذی بود. هرروز در کشور ترور صورت می‌گرفت.

موگویی گفت: در این شرایط یک کشور به ما حمله کرد، خرمشهر اشغال شد و آبادان در محاصره قرار گرفت، آدم نمی‌تواند تصور کند این جمهوری اسلامی چگونه ادامه دهد. همزمان در تهران کشمیری به همراه شهید رجایی قصد رفتن پیش امام را دارند، کشمیری می‌خواهد با ساکی که در دست دارد ایشان را نیز ترور کند، محافظ‌ها جلوی او را می‌گیرند، شهید رجایی وساطتش را می‌کند که این دبیر شورای امنیت ملی است اگر به او اعتماد ندارید پس به چه کسی اعتماد دارید، محافظ‌ها باز اجازه نمی‌دهند، کشمیری قهر می‌کند و همان کیف را کنار دست شهید رجایی می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: اینکه چطور این کشور مانده را فقط خدا می‌داند. امروز هم ترور داریم، جنگ داریم، در لبنان و سوریه و یمن جنگ است، همه چیز دهه شصت را داریم، هر چند می‌گویم آن موقع بدتر بود، اما خدای دهه ۶۰ خدای امروز هم هست.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار