رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انقلاب اسلامی حاصل شهادت هزاران نفر در تاریخ تشیّع است

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی، حاصل مبارزه و شهادت هزاران نفر در طول تاریخ تشیع است، گفت: آگاهی عمیق از تاریخ به ما این نکته را می‌فهماند که باید قدر این نعمت الهی یعنی حکومت اسلامی بر پایه آموزه‌های تشیّع را بدانیم و در هر نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، قدمی در راه تحکیم آن برداریم.
کد خبر: ۵۳۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 16July 2022

جعل حکومت اسلامی در روح غدیر وجود داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (شنبه) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی و پایگاه هوایی شهید بابایی، ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت، اظهار داشت: قرار گرفتن کارکنان غیور پدافند هوایی و پایگاه هوایی اصفهان در کنار هم، نمادی از وحدت، همدلی و انسجام درونی نیرو‌های مسلح است و این همدلی و وحدت، ناامیدکننده دشمن و باعث شادی قلب دوستان انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اتحاد را یکی از راه‌های جلب امداد الهی عنوان کرد و گفت: حدیث معروف «ید الله مع الجماعه» ناظر به همین موضوع مهم است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با گرامی‌داشت یاد شهدا به ویژه شهیدان خلبان «قاسم زمانی» و «محمدجواد بای»، فراگیری و عمل به فقه اسلامی را باعث نورانیت فردی، خانوادگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: با فراگیری یکی از احکام فقه اسلامی به صورت روزانه، در بلندمدت شاهد برکات و نورانیت آن خواهیم بود و این سیره عملی بزرگان ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش واقعه غدیر را بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: به‌همین دلیل از این واقعه به عنوان «عیدالله الاکبر» یاد می‌شود.

وی آداب فراوان بزرگداشت عید غدیر را به‌علت اهمیت این روز بزرگ قلمداد کرد و گفت: این واقعه بزرگ، شناسنامه و هویت تشیّع است و به واسطه آن تا قیامت زنده خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به عظمت تاریخی واقعه غدیر، خاطرنشان کرد: این واقعه با حضور ۹۰ تا ۱۳۵ هزار حاجی در سرزمین «جحفه» بین مکه و مدینه و طی یک معارفه رسمی اتفاق افتاد؛ در این مراسم، پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان رهبر بعد از خود برای جهان اسلام معرفی کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابزار تأسف کرد: جبهه نفاق این معارفه الهی را با القای برداشت‌های متفاوت زیر سوال برد و سعی در تحریف واقعیت و یک برداشت حداقلی و خلاف شأن پیامبر اکرم (ص) را مطرح کرد.

وی این برداشت حداقلی را سفارش پیامبر به دوست داشتن و محبت نسبت به حضرت علی (ع) عنوان و تشریح کرد: محبت و دوست داشتن، امری باطنی و درونی و دستور دادن به آن امری غیرعقلی است؛ چراکه دستور به امورات ظاهری تعلق می‌گیرد و نمی‌توان کسی را مجبور به دوست داشتن کسی کرد؛ آن‌هم طی مراسمی که برگزاری آن مشقت فراوانی برای مسلمانان داشت و در گرمای هوای بی‌سابقه و طاقت‌فرسایی رخ داده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: واقعیت این است که پیامبر اکرم (ص) در پی این بود که دستور خداوند را اجرا کرده و امورات اجتماعی مربوط به حضرت علی (ع) را به اطلاع مردم برساند و او را به‌عنوان حاکم جامعه اسلامی پس از خود معرفی کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص واقعه غدیر پرداخت و گفت: خلاصه این جملات، اشاره دقیق به واقعه عظیم غدیر و تذکر این نکته است که برپایی جشن و چراغانی در عید غدیر، فرع و مسئله اصلی و قابل توجه، جعل حکومت و نصب امامت است که در روح غدیر وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی نکته مهم دیگر در موضوع واقعه غدیر را انحراف جامعه اسلامی از عمل به دستورات آسمانی، صریح، روشن و شفاف پیامبر اکرم (ص) در خصوص ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) عنوان و بیان کرد: فجایع و حوادث غمبار تاریخ اسلام پس از این انحراف، یکی پس از دیگری رخ عیان کرد؛ خورشید‌های ولایت خانه‌نشین شدند، واقعه جانسوز کربلا رخ داد و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مظلومانه یکی پس از دیگری تبعید، زندانی و در نهایت به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: با این انحراف سازماندهی‌شده، حکومت اسلامی قرن‌ها به دست نااهلان افتاد و خلفای جور بنی‌امیه و بنی‌عباس و پس از آن در لباس نفاق به حکومت اسلامی رسیدند و شیعه و عالمان به حق آن تحت شدیدترین تدابیر امنیتی یا در تبعید به سر بردند و یا مظلومانه به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ را اصلاح و بازگشت مسیر حکمرانی اسلامی به جایگاه اصلی خود دانست و اضافه کرد: پس از حدود ۱۴ قرن توسط یک غریق‌نجات و یک رهبر آگاه، با تقوا و شجاع به نام امام خمینی (ره) و مبارزه خستگی‌ناپذیر یک ملت جان بر کف و مؤمن به نام ملت ایران، این اصلاح صورت پذیرفت.

وی افزود: امروز دشمن وجود چنین حکومتی را که بر پایه و اساس آموزه‌های ناب اسلام است، بر نمی‌تابد و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به آن فروگذار نمی‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، حاصل مبارزه و شهادت هزاران نفر در طول تاریخ تشیع است؛ آگاهی عمیق از تاریخ به ما این نکته را می‌فهماند که باید قدر این نعمت الهی یعنی حکومت اسلامی بر پایه آموزه‌های تشیع را بدانیم و در هر نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، قدمی در راه تحکیم آن برداریم؛ چراکه در مقابل مجاهدت و شهادت شیعیان در طول تاریخ مسئولیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ملت ایران را ملتی موفق و سربلند در سخت‌ترین آزمایش‌های الهی در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: ملت ایران همواره در دقاع از مکتب الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) سینه سپر کرده و تا قیامت از این خیمه پاسداری خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار