انتقاد شدید امیر قطر از «تجاوزات اسرائیل» در نشست جده

بن حمد آل ثانی طی سخنرانی در نشست جده، تجاوزات اسرائیل را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تنش و بی‌ثباتی در منطقه دانست.
کد خبر: ۵۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ - 16July 2022

انتقاد شدید امیر قطر از «تجاوزات اسرائیل» در نشست جده

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز (شنبه) در سخنرانی خود در نشست «جده» تاکید کرد که تجاوزات اسرائیل یکی از مهمترین منابع تنش و بی‌ثباتی در منطقه است.

طبق گزارش پایگاه خبری «المعلومه»، امیر قطر ضمن اشاره به این که نشست امروز در میانه چالش‌های جامعه بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها در جهت یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائل جهانی برگزار می‌شود، افزود: «التزام طرف‌های درگیر به قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد باعث نجات مردم از کشتار و فجایع بسیاری می‌شود».

بن حمد افزود: «ما بر حق کشور‌های منطقه برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بر اساس قوانین بین‌المللی تاکید می‌کنیم. خطرات پیش‌روی منطقه، با توجه به شرایط متشنج بین‌المللی مستلزم یافتن راه‌حلی عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین است».

وی با تاکید بر این که «تا زمانی که اسرائیل شهرک‌سازی، تغییر تاریخ و هویت قدس و ادامه محاصره غزه را متوقف نکند، تنش باقی خواهد ماند»، خاطرنشان کرد: «کشور‌های عربی، علی‌رغم اختلافاتشان، به اتفاق آرا در مورد ابتکار صلح عربی به توافق رسیده‌اند، و این چنین نیست که آن فقط به این دلیل است که اسرائیل آن را رد می‌کند، رها کنند».

امیر قطر تصریح کرد: «به دلیل سیاست‌های گزینشی در اجرای قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی دیگر نمی‌توان ادامه اشغالگری را درک کرد. ممکن نیست که نقش کشور‌های عربی پیشنهاد راه‌حل باشد و اسرائیل این‌ها را رد کند؛ نه تنها رد کند بلکه ناسازگاری خود را هر زمان که کشور‌های عربی امتیاز می‌دهند، افزایش دهد».

امیر قطر امروز وارد عربستان شد تا در نشست جده که با حضور سران برخی کشور‌های عربی دیگر از جمله عراق، امارات و مصر برگزار شد، شرکت کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز که از روز گذشته (جمعه) وارد عربستان شده، مهمان این نشست بود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها