مسئول دفتر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان آذربایجان شرقی:

گردهمایی آزادگان در تبریز برگزار می‌شود

«کاشتکار» از برگزاری گردهمایی آزادگان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این گردهمایی به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور جمعی از آزادگان تبریز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 17July 2022

«کاظم کاشتکار» مسئول دفتر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان در آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز از برگزاری گردهمایی آزادگان خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی به مناسبت عید سعید غدیر خم، شامگاه امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از آزادگان تبریز و خانواده‌هایشان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ویژه این مراسم، رونمایی و اجرای سرود «آزادگان» است که شعر و آهنگ آن توسط مؤسسه پیام آزادگان تهیه شده و خوانندگی آن را یکی از فرزندان آزادگان انجام داده است.

«کاشتکار» ادامه داد: سخنرانی امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و اجرای مداحی توسط «محسن رستم‌زاده» شاعر اهل بیت (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

مسئول دفتر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان در آذربایجان شرقی درباره فعالیت‌های این نهاد اظهار داشت: این مؤسسه در تمامی استان‌ها دارای نمایندگی است اما دفاتر تنها در 7 استان معین از جمله آذربایجان شرقی ایجاد شده و به فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برگزاری گردهمایی‌های آزادگان از جمله فعالیت‌های مهم این مؤسسه است، افزود: در طول سال در مناسبت‌های مختلفی از جمله سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، سالروز شهادت برخی از آزادگان و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود. همچنین علاوه بر تبریز، در تمام شهرستان‌های استان هیئت مذهبی آزادگان تشکیل شده است که محلی برای اجتماع این قشر به شمار می‌رود.

«کاشتکار» درباره اهمیت برگزاری گردهمایی‌های آزادگان گفت: ترویج فرهنگ و ایثار شهادت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌هاست؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌تر از شهادت نیست»، می‌توان به تأسی از کلام ایشان گفت زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسرا، کم‌تر از شکنجه‌های دوران اسارت نیست.

وی تصریح کرد: آزادگان تنها قشر ایثارگر هستند که برای سال‌های مدیدی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند؛ برای مثال در تبریز آزاده‌ای داریم که 119 ماه را در اسارت سپری کرده است و این بدان معناست که وی تمام این مدت طولانی را در کنار دیگر آزادگان زیسته است. لذا هنگامی‌که این عزیزان کنار هم جمع می‌شوند، یاد و خاطره آن دوران زنده می‌شود و همین موضوع مانع از آن می‌شود که ذره‌ای غبار بر تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس بنشیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار