برگزاری آیین اختتامیه همایش ریحانه‌النبی در استان فارس

آیین پایانی همایش ملی «نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام» از مجموعه همایش ملی «ریحانه النبی» با ارائه ۱۸ مقاله و قرائت پیام آیت الله «سید عبدالله جوادی آملی» همزمان با عیدسعید غدیرخم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ - 17July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیین پایانی همایش ملی «نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام» از مجموعه همایش ملی «ریحانه النبی» با ارائه ۱۸ مقاله و قرائت پیام آیت الله «سید عبدالله جوادی آملی» ۲۷ تیر همزمان با عید سعید غدیر خم از ساعت ۸:۴۵ تا ساعت ۱۳ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نخستین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام از مجموعه همایش ملی «ریحانه النبی» از سال ۹۶ به همت مرکز اسلامی فاطمیه و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار شد و امسال دومین دوره این همایش است.

در مراسم برگزاری آیین پایانی دومین همایش ملی ریحانه النبی با محوریت «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان ایران و جهان اسلامی»، آیت‌الله «سید عبدالله جوادی آملی» پیام خواهد داد.

در برگزاری مراسم امسال ارگان‌هایی از جمله دانشگاه پیام‌نور فارس، پایگاه استنادی جهان اسلام، مرکز مطالعات منطقه‌ای و مرکز اسلامی فاطمیه همکاری دارند و آثار ارسالی نیز توسط کمیته علمی متشکل از اعضای علمی، هیأت داوران و دبیر علمی بررسی می‌شود.

تا امروز بالغ بر ۱۱۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد قریب به ۵۵ اثر پس از داوری پذیرفته شده و تعدادی دیگر نیز پس از تصحیح به مجموعه آثار ارسالی اضافه خواهد شد.

۱۸ مقاله در این همایش ارائه می‌شود که از این تعداد ۹ مقاله در فضای مجازی در قالب این همایش و ۹ مقاله هم به صورت حضوری در سالن حضرت خدیجه (س) در مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر همزمان با عید سعید غدیر خم از ساعت ۸ تا ۱۳ با حضور عموم ارایه می‌شود.

مابقی مقالات در دو جلد رونمایی می‌شود که در روز عید غدیرخم از هر دو جلد کتاب‌های همایش همزمان با پایان یافتن این رویداد رونمایی و تمامی مقالات نیز در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار