کارشناس مسائل مذهبی:

حدیث غدیر، اتمام حجت با تمام خلق است

حجت‌الاسلام «حاج‌ولیئی» با تاکید بر اینکه باید پیام غدیر به نسل‌های بعد انتقال داده شود، گفت: مهمترین ویژگی حدیث غدیر، اتمام حجت با تمام خلق است.
کد خبر: ۵۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ - 18July 2022

حدیث غدیر، اتمام حجت با تمام خلق استحجت‌الاسلام «مصطفی حاج‌ولیئی» کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، به تشریح دلیل اهمیت عید غدیر پرداخت و اظهار داشت: برای پیدا کردن اهمیت عید غدیر، باید اهمیت امامت را بدانیم و سعادت اخروی افراد در گروی اعتقاد به امامت است.

وی با تاکید بر جایگاه مهم امامت، افزود: تمام دین ما گره در اعتقاد به امامت ما خورده است و اگر می‌خواهیم سعادت اخروی داشته باشیم همه در گروی اعتقاد به امامت است.

حجت‌الاسلام حاج‌ولیئی با بیان اینکه ارزش غدیر، در تعیین امامت الهی است، تصریح کرد: با توجه به آیه ۷۱ سوره اسراء، در روز قیامت هر کسی با امامش خوانده می‌شود و امروز اگر امام من امام الهی نباشد، عاقبتی سخت خواهم داشت.

وی متذکر شد: هر کس بمیرد در حالی که نسبت به امام زمانش اعتقاد و معرفت نداشته باشد، مرگ با جاهلیت داشته است و به نوعی اعتقاد به امام، مساوی با رهایی از شرک است.

کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه ارزش اعمال ما بستگی به اعتقادمان به امامت دارد، گفت: اگر کسی امام زمان خودش را نشناسد و نداند چرا امام علی (ع) امام او است کافر از دنیا می‌رود. اگر کسی از دنیا رفته باشد هر کاری کنند آن جنازه زیبا نمی‌شود، ولی اگر کسی زنده باشد می‌تواند دست و صورت خود را بشوید. این یعنی اگر نسبت به امامت اعتقاد درست داشته باشد اما برخی اعمالش هم‌ناقص باشد می‌تواند آنان را اصلاح کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر کسی عمر نوح داشته باشد و فقط عبادت خدا را انجام دهد و اندازه کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند، مظلومانه بین صفا و مروه فوت کند، ولی اگر ولایت امام علی (ع) را نداشته باشد بوی بهشت به مشامش نمی‌رسد و تمامی سرنوشت ملت گره در اعتقاد به امامت خورده است.

حجت‌الاسلام حاج‌ولیئی در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های حدیث غدیر پرداخت و گفت: حدیث غدیر در بین یک عده محدود اتفاق نیفتاده و مردم مختلف شاهد این واقعه بودند، قبل و بعد از واقعه غدیر خم، شاهد نزول آیات قرآن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام غدیر به نسل‌های بعد انتقال داده شود، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی حدیث غدیر، اتمام حجت با تمام خلق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار