بازگشت به برجام بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقه

یک سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره بازگشت به برجام را بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقه دانست.
کد خبر: ۵۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 19July 2022

بازگشت به برجام بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اظهار داشت: به دلیل اقدامات ترامپ و تصمیم وی برای خروج از توافق هسته‌ای ما در لحظه خطرناکی با تهران قرار گرفته ایم.

مورفی افزود: امیدوارم که همچنان فرصتی برای بازگشت به توافق هسته‌ای وجود داشته باشد و این اقدام بهترین چیز برای واشنگتن و منطقه خواهد بود.

این سناتور آمریکایی در بخشی دیگر از سخنانش درباره مصر گفت: در صورت عدم آزادی زندانیان سیاسی در مصر، کنگره می‌تواند نسبت به قطع کمک‌ها به این کشور یا کاهش آن تصمیم گیری نماید.

مورفی درباره ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی هم افزود: ما دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون تحقیقات آمریکا درباره قتل شیرین ابوعاقله را خواستار شدیم.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به تل آویو و ریاض در راستای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام به انجام رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا در سفر به غرب آسیا به دنبال فرصتی برای احیای برجام است؛ اما ابتدا می‌خواهد تل آویو و ریاض را در این باره متقاعد کند.

تحلیل شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این خصوص اضافه می‌کند: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اکنون یک فرصت طلایی دارد و آن هم توافق هسته‌ای ایران است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در ۱۸ می‌سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اعلام کرد که به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و تحریم‌هایی را علیه تهران وضع می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها