فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا:

عاشورا، حاصل عدم درک صحیح مردم از غدیر بود

سرهنگ مهرعلیا گفت: اگر حاضرین در غدیر به خوبی مسأله غدیر را درک می‌کردند و ولایت امام علی (ع) را قبول می‌کردند، هرگز عاشورا تکرار نمی‌شد.
کد خبر: ۵۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 19July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «غلامرضا مهرعلیا»، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، امروز (سه‌شنبه) در همایش خانواده پاسداران به مناسبت عید غدیر خم، به آیات 44 و 45 سوره مبارکه مائده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند تکلیف حکومت اسلامی بعد از انبیاء را  روشن و معین کرده است.

وی در ادامه افزود: جانشینی امام علی (ع) از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) نزد خداوند از عظمت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در سوره مائده به آن اشاره شده است. قرآن کریم اگر چه بنا به مصالحی نام مبارک امام علی (ع) را ذکر نکرده، ولی مشخصاتی برای «ولی امر» ذکر می کند که به گواه تاریخ، مصداقش، منحصراً حضرت علی (ع) است.

سرهنگ مهرعلیا، امامت و ولایت را قلب تپنده دیانت و سیاست دانست و گفت: عید غدیر بزرگ ترین عید مسلمین جهان است و همه باید این عید بزرگ را تبلیغ کنند، چرا که امامت و ولایت موجب صیانت از قرآن و دیانت است و سرپیچی از راه ولایت، سقوط در چاه ظلالت است. در حقیقت، امامت و ولایت قلب تپنده دیانت و سیاست است و اگر مبلغ غدیر نباشیم مانند این است که هیچ کاری را انجام نداده ایم.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا ، در پایان سخنان خود، به تلاش جریان تحریف پیرامون جایگاه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: اگر حاضرین در غدیر به خوبی مسأله غدیر را درک می کردند و ولایت امام علی (ع) را قبول می کردند، هرگز عاشورا تکرار نمی شد، در حقیقت عاشورا، حاصل بی بصیرتی و عدم درک صحیح افراد از غدیر بود. امروز نیز خیلی ها به دنبال تحریف جایگاه ولایت در جامعه هستند. دشمن به این نتیجه رسیده است که تنها تکیه گاه اصلی انقلاب اسلامی خیمه ولایت است لذا در طول این سال ها تنها تلاش دشمنان ضربه زدن به جایگاه ولایت است و در همه حال دنبال تحریف و تخریب این جایگاه هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار