فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص):

حفظ ثبات امنیتی جمهوری اسلامی خط قرمز نیروهای مسلح است

سرلشکر رشید گفت: حفظ ثبات امنیتی، استقلال، موجودیت و تمامیت ارضی ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح همواره آماده رویارویی راهبردی و عملیاتی و تاکتیکی با دشمنان هستند.
کد خبر: ۵۳۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 19July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، افتتاحیه همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه پاسداران با هدف مرور برنامه‌های سالانه این نیرو، بصیرت‌افزایی و تشریح تدابیر فرمانده کل قوا با حضور سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد.

سردار رشید در این همایش اظهار داشت: حفظ ثبات امنیتی، استقلال، موجودیت و تمامیت ارضی ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح همواره آماده رویارویی راهبردی و عملیاتی و تاکتیکی با دشمنان هستند.

وی با اشاره به روابط دوستانه جمهوری اسلامی با همه‌ همسایگان گفت: اگر کشوری با قرار دادن پایگاه‌ها و امکانات خود زمینه مداخله قدرت‌های خارجی را در منطقه فراهم کنند بیششترین هزینه را پرداخت خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه نیروی زمینی سپاه پاسداران شالوده اصلی این نهاد مقدس است گفت: در سه دهه‌ گذشته نیروی زمینی سپاه با توان رزم و قدرت کوبنده خود از مرز‌های کشور در مقابل تهدیدات ضد انقلاب، گروهک‌های تکفیری قاطعانه دفاع کرده است.

«جهاد ترکیبی» موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی دشمن است
نماینده ولی فقیه در سپاه هم در این مراسم با تشریح ابعاد جنگ‌های جاری در جبهه امروز حق و باطل، همه‌جانبه و ترکیبی بودن را از ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: جهاد ترکیبی، موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی دشمن است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی هر بخشی ناظر به هدف اصلی تعیین شده، ماموریت خاص خود را در چارچوبی مرکب و چند وجهی دنبال می‌کند، افزود: بر همین اساس جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغی و جنگ امنیتی و... در ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر، شکل و سازمان پیدا کرده است.

وی مقابله و راهبرد ترکیبی را پیش زمینه پیروزی دانست و عنوان کرد: باید فصل جدیدی در میدان جنگ با دشمن را رقم زد که پایه و اساس آن، جهاد ترکیبی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: جنگ ترکیبی یک هدف نهایی را در بطن خود دارد و آن تهاجم فکری و سیطره عقیدتی، تقدس زدایی از مبانی الهی و کمرنگ کردن غیرت دینی است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: در جنگ ترکیبی، دشمن هم اقتصاد را نشانه می‌رود و هم سیاست و هم فرهنگ و هم اعتقادات و ارزش‌ها را، اما هر چند که امروز جنگ اقتصادی یکی از جلوه‌های ملموس و بارز دشمنی علیه ملت ایران است، اما در عین حال می‌تواند عملیات فریب برای زدن نقطه اصلی یعنی فکر و فرهنگ جامعه نیز باشد.

وی گفت: واکنش طبیعی و مدبرانه و حکیمانه به سوگیری استراتژی دشمن از جنگ شاخه‌ای به جنگ خوشه‌ای و ترکیبی، چیزی جز جهاد ترکیبی همه نیرو‌های انقلاب به ویژه نیرو‌های مسلح در برابر این جنگ نیست و نیروی زمینی سپاه باید در چنین جهادی به یک الگو و سرمشق تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: وقتی مبنای راهبرد دشمن بر این پایه استوار است، نمی‌توان تمرکز و نیروی خود را در یک جبهه تک بعدی قرار داد و تنها به میدان جهاد امنیتی و نظامی اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به جلوه‌های پیشتازی نیروی زمینی سپاه در عرصه‌های گوناگون افزود: یکی از امتیازات چشمگیر نیروی زمینی سپاه در کنار همه نیرو‌ها طی ۵ سال گذشته، عملکرد قاطع امنیتی و درعین‌حال پیشتازی در عرصه خدمت‌رسانی، مردم یاری و سازندگی بوده است.

وی سپاه را یک مجموعه پیشتاز در عرصه جنگ ترکیبی معرفی کرد که با بصیرت و شناخت در چندین جبهه به مصاف دشمن رفته است و گفت: منطقه جغرافیایی عملیات سپاه و به تبع نیروی زمینی، انقلاب اسلامی، اسلام و خدا در مقابله با اقدامات دشمنی است که انقلاب زدایی، اسلام زدایی و خدا زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: به لطف الهی، آینده این انقلاب در پرتو مجاهدت‌های جاری، بسیار روشن است و بالاترین عبادت، زمینه سازی نهضت ظهور است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اهمیت حدیث ثقلین به عنوان اساسی‌ترین راهکار و نسخه مصونیت‌بخشی گفت: برای صیانت از فرزندان خود و انقلاب در این دنیایی که ابلیس بیش از پیش میدان پیدا کرده است، آوردن آنان به سنگر قرآن و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان اضافه کرد: اگر در چنین سنگری قرار گرفتند، هیچ تهاجم فکری و فرهنگی قادر به خارج کردن آنان از صراط مستقیم نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار