نماینده مردم در مجلس:

تشکل‌های صنفی پل ارتباطی میان مسئولان و مردم هستند

آصفری معتقد است قانونمندسازی تشکل‌ها و اصناف می‌تواند ضمن بها دادن دولت به آن‌ها باعث شود این تشکل‌های در برهه‌های حساس به کمک دولت آمده و اقشار تحت پوشش خود را به شکل صحیح هدایت کنند.
کد خبر: ۵۳۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 20July 2022

تشکل‌های صنفی پل ارتباطی میان مسئولان و مردم هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد که در قالب صنف‌ها اقدام کرده و همچنین انجمن‌های مختلفی که در حوزه‌های خدماتی، اقتصادی و ... فعالیت دارند دارند، اظهار داشت: این تشکل هاتا کنون برای صدور مجوز با مشکل مواجه بوده و نظارتی روی آن‌ها صورت نمی‌گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، چند دستگاه نظیر وزارتخانه‌های کشور، جهاد، صمت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان محیط زیست و ... را به عنوان متولی هر گروه قرار دادیم که مجوز‌های لازم را بر اساس شاخص‌های تعیین شده اعطا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های صنفی می‌توانند نظارتی مردم نهاد در عملکرد اجرایی کشور داشته باشند، اظهار کرد: این تشکل‌ها به نوعی به یک پل ارتباطی میان مسئولان و مردم تبدیل می‌شوند و کار مشاوره‌ای برای مجموعه‌های مختلف خود در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت و معدن، کشاورزی، محیط زیست و ... انجام می‌دهند.

آصفری همچنین تأکید کرد که با قانونمندسازی فعالیت تشکل‌ها و نهاد‌های مردم نهاد، این صنوف می‌توانند مطالبات خود را از یک کانال پیگیری کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه زمانی که دولت به تشکل‌ها بها داده، نقطه نظرات آن‌ها را بشنود و از آن‌ها حمایت کند، تشکل‌ها نیز به کمک نظام خواهند آمد، خاطرنشان ساخت: تشکل‌ها در برهه‌های حساس نظام مثل زمان‌هایی که تبلیغات منفی صورت می‌گیرد و یا حواشی برای کشور ایجاد می‌شود، می‌توانند به قضیه ورود کرده و اقشار تحت پوشش خود را راهنمایی و هدایت کنند تا سوءاستفاده سیاسی از آن‌ها نشود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها