رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

بازگشت حداکثری به قرآن راه نجات جهان اسلام از گرفتاری‌هاست

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه قرآن کریم تنها قانون جامع زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است، گفت: بازگشت حداکثری به قرآن، تنها راه نجات جهان اسلام از مشکلات و گرفتاری‌هاست.
کد خبر: ۵۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 20July 2022

بازگشت حداکثری به قرآن راه نجات جهان اسلام از گرفتاری‌هاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد ارتش با بیان اینکه قرآن منبع ارتباط انسان با خالق هستی است و چیزی بالاتر از این نیست، اظهار داشت: ما باید عزم جدی خود را به کار گیریم تا بازگشت حداکثری به قرآن داشته باشیم، زیرا تمام گرفتاری‌های ما به دلیل عدم ارتباط واقعی با قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به لطف الهی، قرآن در صحنه حضور دارد و بازگشت قرآن به صحنه را مدیون شهدا، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌دانیم، اما هنوز این بازگشت به نقطه مطلوب خود نرسیده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی عنوان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، امت اسلامی باید یک امت نمونه و الگو باشد که راه درست زندگی کردن را از قرآن آموخته‌اند، اما متاسفانه شاهد مشکلات بسیار زیادی در جهان اسلام هستیم و این نتیجه عمل نکردن به مفاهیم ارزشمند قرآن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه قرآن قانونی جامع برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت است، تصریح کرد: باید همه در این راه تلاش کنیم تا جهان اسلام بازگشت حداکثری به قرآن داشته باشد و این تنها راه نجات امت اسلامی از مشکلات است.

وی ادامه داد: تنها نظریه فریادگر در مورد قرآن در طول تاریخ نظریه مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی و پس از آن تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است. در این باره امام (ره) می‌فرمایند که باید قرآن در تمام شئون زندگی نقش داشته باشد، قرائت قرآن به تنهایی کافی نیست. متاسفانه قرآن را چنان از صحنه خارج کرده اند که هیچ نقشی برای آن دیده نمی‌شود و امام (ره) در نهایت حسرت می‌خورند که چرا عمر خود را صرف قرآن نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بازگشت علوم انسانی بر اساس قرآن را یکی از اصول اصلی جامعه اسلامی معرفی می‌کنند، افزود: ایشان در مورد قرآن می‌فرمایند که «استفاده علوم انسانی از قرآن وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار داده است و ما در این زمینه واقعا کم کاریم. مشکلات بزرگ مسلمانان و علاج تمام مسایل در بازگشت به قرآن است و مبانی علوم انسانی را باید در قرآن جست و جو و پیدا کنیم».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در حوزه مدیریت خرد و کلان نیز حل مشکلات در سایه بازگشت به قرآن است. اگر می‌خواهیم افراد در جامعه روابط الهی و قرآنی را تجربه کنند، باید قرآن در جامعه ساری و جاری باشد. قرآن شفای تمام دردهاست و می‌تواند تمام مشکلات فردی و اجتماعی داخلی و خارجی را حل کند و نگاه بازگشت به قرآن تنها راه عزت جهان اسلام است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها