امام جمعه اهل تشیع اربیل عراق:

جمهوری اسلامی زنده کننده وحدت اسلامی در عصر جدید است

امام جمعه اهل تشیع اربیل عراق گفت: جمهوری اسلامی زنده کننده مبحث وحدت اسلامی در عصر جدید بوده و تبدیل به الگویی برای همه مسلمانان منطقه شده است.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ - 20July 2022

جمهوری اسلامی زنده کننده وحدت اسلامی در عصر جدید استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید سعدالاعرجی روز چهارشنبه در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار کرد: وحدت اسلامی از جمله مهمترین مسائل جهان اسلام است.

این روحانی برجسته عراقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی زنده کننده مبحث وحدت اسلامی در عصر جدید است.

حجت الاسلام الاعرجی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با رهبری اسلامی و مردمی توانستند زمینه ساز وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب اسلامی در ایران شوند و این مهم در دوران رهبری آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز ادامه دارد و این جایگاه ویژه جمهوری اسلامی الگویی برای همه مسلمانان منطقه شده است.

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال تضعیف امت اسلامی و خردکردن سرزمین‌های اسلامی به کشور‌های کوچک و ضعیف است تا بر منابع آن‌ها تسلط یابد.

امام جمعه اهل تشیع اربیل عراق خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با ایجاد نزاع و درگیری به دنبال تضعیف صفوف مسلمین است.

وی افزود: امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است و خدا را شکر می‌کنیم که جمهوری اسلامی در همسایگی ما پرچمدار وحدت اسلامی است.

این روحانی عراقی تصریح کرد: احساس مسئولیت همگانی مسلمانان اعم از شیعه و سنی می‌تواند همه نقشه‌های دشمنان را خنثی کند و قدردان برگزاری اینچنین اجلاس‌هایی هستیم چرا که تقویت کننده اتحاد و انسجام مسلمین است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها