نماینده ولی فقیه در مازندران:

هیئات عزاداری به کرسی‌های تعلیم و تربیت راستین اهل بیت (ع) تبدیل شود

«محمدی لائینی» با بیان اینکه باید هیئات عزاداری تبدیل به کرسی‌های تعلیم و تربیت و راستین اهل بیتی بشود، گفت: باید حق اهل بیت (ع) را به آنها برگردانیم.
کد خبر: ۵۳۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ - 20July 2022

هیئات عزاداری به کرسی‌های تعلیم و تربیت راستین اهل بیت (ع) تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در اجتماع ستایشگران اهل بیت (ع) استان که در سالن اهل بیت (ع) ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه این مراسم در استقبال از محرم برگزار شده است، اظهار داشت: دست اندرکاران از شعائر دینی که جامعه را به اهداف والای قیام و انقلاب اسلامی پیش می‌برند و در راستای تقویت انقلاب اسلامی که نمونه‌ای از قیام اباعبدالله (ع) است و به سمت ظلم ستیزی و رد مظالم اهل بیت (ع) و زمینه ساری برای قیام جهانی وارث حسین امام زمان (عج) گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اشعار دعبل افزود: حداقل سه ظلم و مصیبت وارد شده بر اهل بیت را مطرح کرد و یکی از آن‌ها این است که فرصت تعلیم و تربیت بشر را از اهل بیت گرفتند، بزرگترین ضربه و خسارت بر امت اسلام وارد شده است و روز به روز بشر را به سمت جهالت و ضلالت پیش بردند و اگر اهل بیت بر مصدر تعلیم و تربیت بودند اثری از جهالت و گمراهی نبود و این یک مصیبت است.

محمدی لائینی با بیان اینکه مصیبت دوم این است که فرصت‌های اقتصادی، حاکمیتی، سیاسی و خلافت که ارث و میراث و حق‌شان بوده از این‌ها سلب شده است، افزود: مصیبت سوم این است که هزار و چهارصد سال برای ظلمی که به این‌ها شده گریه می‌کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید رد مظالم کنیم و در حوزه تعلیم و تربیت فرصت را به اهل بیت (ع) برگردانیم، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و ارشاد و نهاد‌های فرهنگی باید از تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و هیئات مذهبی موج بزند و عزاداری‌ها باید هم از شور و هم از شعور حسینی برخوردار باشند و سخنرانان نسبت به تقویت آن همت داشته باشند.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید از معرفت ناب توحیدی سخن گفته بشود، ادامه داد: باید از مداحی‌های منحرف و اشعار نادرست، غلو، مبالغه و شرک آمیز پرهیز شود و مداحی‌ها باید ساماندهی بشود.

وی با اظهار اینکه باید هیئات عزاداری تبدیل به کرسی‌های تعلیم و تربیت و راستین اهل بیتی بشود و باید حق اهل بیت را به اهل بیت برگردانیم، تصریح کرد: نباید یک نفر با انقلاب زاویه داشته باشد، انقلاب حق اهل بیت و حکمرانی را به مسیر ولایت و امامت برگردانده است و عَلَم حکومت علوی را برافراشت و در هیئات باید از سیاست، انقلاب، امام، سردار سلیمانی، شهدا و ولایت بگوییم و تلاش کنیم و هیئت بیگانه از انقلاب نباید داشته باشیم که تفکر شیعه انگلیسی و گمراه داشته باشد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مازندران که اولین حکومت دینی علوی ولایی شیعی ۵ سال قبل از غیبت در استان ما منعقد شده است و ریشه‌های آشنایی با اهل بیت به قرن اول تاریخ اسلام برمی‌گردد، ضافه کرد: نباید در این استان یک نفر زاویه‌دار با نظام، انقلاب و اهل بیت داشته باشیم و عزاداری‌های مان باید آمریکا ناراحت‌کن، انگلیس ناراحت‌کن و شیطان ناراحت کن باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برای شهادت اهل بیت باید گریه کنیم و شور حسینی بپا کنیم، بیان داشت: باید عزاداری‌ها و روضه خوانی‌ها در این استان موج بزند، اطعام، پذیرایی، احترام به مهمانان امام حسین (ع) و عزت حسینی در هیئات مذهبی موج بزند و باید به فلسفه و هدف تشکیل هیئات توجه کنیم و مراسم اهل بیت را امام زمانی و اهل بیتی پیش ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار