مادر شهید مدافع حرم:

عمل به سیره شهدا بندگی خداوند را به همراه دارد

«میررضایی» گفت: اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم باید زندگی شهدا را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آن‌ها چه کردند و چه ویژگی‌های خاصی داشتند که بندگان محبوب خدا شدند.
کد خبر: ۵۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ - 21July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره شهدا با عنوان «حس پروانگی» با حضور «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت و راوی دفاع مقدس، «مرضیه میررضایی» مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمود تقی‌پور» و جمعی از دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع) در یادمان شهدای گمنام بوستان نیلوفر آبی مشهد برگزار شد.

میررضایی در این مراسم اظهار داشت: محمود متولد سال 1361 بود که هم‌زمان با اربعین حسینی در راه دفاع از حرم آل‌الله به شهادت رسید و در سالروز تولدش در سن 35 سالگی به خاک سپرده شد.

مادر شهید تقی‌پور افزود: به دلیل ارادتی که محمود به اهل‌بیت داشت احساس کرد که در کسوت روحانیت بهتر می‌تواند به اسلام و فرهنگ اهل‌بیت خدمت کند لذا وارد حوزه علمیه شد که این حضور باعث شد تا خود را بهتر بشناسد.

وی در ادامه به تشریح ویژگی فرزند شهید خود پرداخت و گفت: اخلاص مهم‌ترین ویژگی محمود بود، خصوصیت برجسته‌ای که در شخصیت اکثر شهدا تجلی داشت و آن‌ها را به سمت شهادت سوق داد.

این مادر شهید مدافع حرم تصریح کرد: اگر بهشت خداوند را ندیدیم اما مدتی را با شهدا به‌عنوان بهشتیان زندگی کردیم و با آن‌ها همنشین بودیم تا بتوانیم از آن‌ها بهره ببریم.

وی تأکید کرد: شهدا همچون سایر مردم زندگی می‌کردند اما کمی متفاوت‌تر بودند و در کارها دقت نظر بیشتری داشتند و همین امر باعث شد تا راهشان از ما جدا شود.

میررضایی گفت: اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم باید زندگی شهدا را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم چه کردند و چه ویژگی‌های خاصی داشتند که بندگان محبوب خدا شدند.

غیرت دینی جوانان را به میدان جهاد فراخواند

جهانگیر فیض‌آبادی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص شهدای جاویدالاثر ابراز داشت: هرکجا با شهدای گمنام مواجهه می‌شوم احتمال می‌دهم یکی از هم‌زمان جاویدالاثرم در دوران دفاع مقدس همچون محمود آقایی، محسن قمصریان و یا محمدرضا کرابی هستند.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: غیرت دینی که جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نسبت به اسلام و ارزش‌های انسانی داشتند باعث شد که به تعلقات دنیوی پشت پا بزنند و قدم در میدان جهاد بگذارند؛ بر همین اساس نباید بگذاریم این غیرت در جامعه خشک شود.

وی بابیان اینکه باید در تمام شئون زندگی به شهدا تأسی کنیم، گفت: رزمندگانی که در زمره شهیدان قرار گرفتند زمان و نوع شهادت خود را پیش‌بینی کرده بودند.

فیض‌آبادی در ادامه دفاع از حرم را تداوم‌بخش دفاع مقدس دانست و بیان داشت: شهدای مدافع حرم جاپای شهدای دفاع مقدس گذاشتند. آن‌ها اگرچه به خانواده و زندگی علاقه داشتند اما برای ادای تکلیف از آن‌ها گذشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در پایان با حضور بر مزار شهدای گمنام با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

عمل به سیره شهدا بندگی خداوند را به همراه دارد

عمل به سیره شهدا بندگی خداوند را به همراه دارد

عمل به سیره شهدا بندگی خداوند را به همراه دارد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار