مادر سرلشکر شهید «حسین ادبیان» به فرزند شهیدش پیوست

«حبیبه رضایی» مادر امیر سرلشکر شهید «حسین ادبیان» به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۳۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 21July 2022

مادر شهید «حسین ادبیان» به فرزند شهیدش پیوستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «حبیبه رضایی» مادر امیر سرلشکر شهید «حسین ادبیان» آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهید بزرگوار فردا (جمعه) ساعت ۹ صبح، در مقابل غسالخانه باغ فردوس به‌سمت قطعه والدین شهدا، همجوار گلزار شهدای شهر کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

مراسم ترحیم مادر شهید ادبیان نیز همان‌روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد امیرالمومنین (ع) واقع در بلوار طاق‌بستان شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در پی درگذشت این مادر شهید بزرگوار، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، این ضایعه غم‌بار را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان وی صبر و اجر مسئلت کرد.

زندگی‌نامه شهید «حسین ادبیان»

«حسین ادبیان» ۲۰ مرداد سال ۱۳۳۰ در روستای «مرادحاصل» از توابع شهرستان کرمانشاه به دنیا آمد. وی از همان دوران کودکی علاقه خاصی به اهل‌بیت (ع) به ویژه به امام حسین (ع) داشت. عاشق قرآن بود و با آن انس گرفته بود. دوران تحصیل خود را با موفقیت گذراند و پس از اخذ دیپلم عازم خدمت سربازی شد و پس از شش‌ماه به دانشکده افسری رفت و در مدت سه سال دانشکده را به پایان رساند.

«حسین ادبیان» احترام خاصی به افراد خانواده و فامیل می‌گذاشت و به همین دلیل در بین فامیل و دوستان محبوبیت خاصی پیدا کرده بود، فردی شجاع و متواضع، مومن و متعهد بود، طوری که هرگز نماز و روزه‌اش قضا نمی‌شد. به روحانیون علاقه‌مند و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بوده و از صبوری و سعه صدر برخوردار بود.

وی سرانجام دوم اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در منطقه «سرپل‌ذهاب» و در محل «بازی‌دراز» پس از منهدم کردن تعدادی از تانک‌های دشمن بعثی و کشتن متجاوزان عراقی به عمق جبهه دشمن نفوذ و از خود مقاومت شجاعانه و دلیرانه‌ای به نمایش گذاشت؛ ولی به علت تعداد زیاد نیرو‌های دشمن به محاصره در آمده و در حوالی ارتفاع ۱۱۵۰ به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

خبر شهادت «حسین ادبیان» را مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «هاشمی رفسنجانی» در مجلس اعلام کرد و حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خطبه‌های نماز جمعه تهران نیز شهادت وی را تبریک گفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها