نماینده مردم در مجلس:

آمادگی لازم برای توسعه روابط با امارات وجود دارد

عمویی گفت: ایران و امارات روابط اقتصادی خوبی دارند و لازم هم‌پای این روابط در حوزه سیاسی نیز حمایت‌های لازم برای پیشرفت صورت گیرد.
کد خبر: ۵۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ - 21July 2022

آمادگی لازم برای توسعه روابط با امارات وجود دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهار نظر مقام اماراتی درباره اینکه «امارات در راستای بازسازی روابط با ایران، به تهران سفیر اعزام می‌کند»، اظهار داشت: مقامات اماراتی برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز در مسیر تحول در سیاست خارجی و توسعه روابط منطقه‌ای آمادگی لازم برای این موضوع را داریم.

وی افزود: بهترین مسیر برای حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و فی‌مابین گفتگو‌های دو جانبه در سطح مقامات است و ایران و امارات هم روابط اقتصادی خوبی دارند، اما لازم در حوزه سیاسی نیز روابط توسعه یابد.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تاکید کرد: فراتر از این موضوعات هم ما در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ممکن است انتقاداتی به مواضع امارات داشته باشیم، اما بر این باور هستیم که می‌توانیم گفتگو‌های دوجانبه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های کنسولی گفت: مراودات ایران و امارات از طریق کنسولگری در دوبی و در سطح کاردار در ابوظبی دنبال کردیم و این روابط وجود دارد و امورات در حال انجام است، اما تبادل سفیر نشان خواهد آمادگی دو کشور برای ارتقا روابط و حل و فصل موضوعات در سطح بالاتری وجود دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار