فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا در مشهد منتشر شد

به منظور پاسداشت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا با عنوان «روشنای شهر» توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد منتشر شد.
کد خبر: ۵۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 21July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا در مشهد را منتشر کرد.

یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار داشت: به منظور پاسداشت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا با عنوان «روشنای شهر» توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد منتشر شده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهتمام به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، دیوارنگاری شهری قالب مناسبی برای تجلی نام و یاد این سرمایه‌های گرانقدر معنوی در فضای شهری است.

این مسئول گفت: ترسیم سیما و رشادت‌‌های شهدای ترور، شهدای هسته‌‌ای، شهدای دفاع‌ مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت و شهدای انقلاب اسلامی از محورهای این فراخوان است.

اسماعیل‌‌زاده تصریح کرد: جامعیت طرح و رعایت اصول و مبانی دیوارنگاری با توجه به قابلیت‌‌های محیط و منظر شهری، تلفیق و ترکیب فضای سنتی و مدرن، استفاده از شاخه‌‎‌های مختلف ترسیم اعم از نقاشی، نگارگری، تصویرسازی نسخ خطی و تاریخی و نقاشی‌ - خط از موارد مورد تأکید در این فراخوان است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به جنبه روایی و داستانی موضوع در طراحی‌‌ها بیان داشت: با توجه به اهمیت پیام نوشتاری در آثار، هنرمندان می‌‌توانند پیام‌های اخلاقی مرتبط با سیره شهدا و یا برگرفته از وصایای شهیدان را برای جانمایی در آثار پیشنهاد کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: هنرمندان می‌‌توانند تا پایان وقت اداری ۱۸ مرداد، با مراجعه به تارنمای www.art.mashhad.ir تصویر طرح خود را براساس ضوابط و شرایط قید شده بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار