امام جمعه دهدشت:

مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه است

حجت‌الاسلام «وحدانی‌فر» یکی از وظایف ائمه جمعه را مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: برخی امام جمعه را در روز جمعه و خطبه‌خوانی خلاصه‌ می‌کنند، در حالی که امام جمعه در همه شئونات باید ورود و مشکلات مردم را پیگیری کند.
کد خبر: ۵۳۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 22July 2022

مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه استبه گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌فر» امام جمعه دهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز ۵ مرداد اقامه اولین نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و در آن فرمان ترک داد و ستد داده شد و هم‌وزن حج است.

حجت‌الاسلام «وحدانی‌فر»  به تشریح وظایف ائمه جمعه توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و از تربیت نسل تمدن‌سازی، توجه خاص به جوانان، حفظ و آرامش جامعه مقابل جنگ نرم دشمن، گسترس اخلاق اسلامی اجتماعی، حق‌گویی، ارتباط صمیمی با مردم و خود را سرباز بودن نظام و انقلاب دانستن به عنوان بخشی از وظایف ائمه جمعه نام برد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه گاهی امام جمعه حرفی بیان می‌کند و عده‌ای آن را تندروی تلقی می‌کنند، گفت: ما در اصول و مبانی انقلاب با کسی تعارف نداریم و خط و خطوط سیاسی هم معنا ندارد.

وحدانی‌فر یکی از وظایف ائمه جمعه را مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم عنوان و خاطرنشان کرد: برخی امام جمعه را در روز جمعه و خطبه‌خوانی خلاصه‌ می‌کنند، در حالی که امام جمعه در همه شئونات باید ورود و مشکلات مردم را پیگیری کند و باید جلوتر از مسئولان در میدان باشد و برای مردم گره‌گشایی کند.

وی سفر رئیس‌جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان را یادآور شد و با تشریح برخی تذکرات مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار از جمله هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان، ابراز کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم آن‌هایی که حمایت می‌کنند بدانند که جمهوری اسلامی بر مرزهای خود حساس است و اگر رژیم صهیونیستی غلطی کند ما به جای آزادی‌سازی مرز، اول از همه تل‌آویو و حیفا را خواهیم گرفت.

امام جمعه دهدشت با یادآوری روز کارآموزی و فنی‌ و حرفه‌ای، گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بروند، متاسفانه در مسئله آموزش به سمت رشته‌هایی رفتیم که بازاریابی ندارند.

حجت‌الاسلام «وحدانی‌فر» با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت جایگاه مناسبی ندارد، خواستار تدبیر مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نسبت به جابجایی آن در مرکز شهر شد.

وی حجاب را یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: اگر در مسئله حجاب کوتاه آمدیم باید در خیلی مسائل دیگر کوتاه بیاییم، وظیفه حکومت اسلامی این است مقابل این کمپین‌های فضای مجازی بایستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار