امام جمعه مهریز در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد؛

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است

حجت الاسلام «محی‌الدینی» با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، قلب فرهنگی هر شهر نماز جمعه است.
کد خبر: ۵۳۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ - 22July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در دومین روز از هفته احیای نماز جمعه با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان دیدار کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن در آیه 9 سوره جمعه با اشاره به فضیلت نماز جمعه می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» (اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چون براى نماز جمعه ندا داده شد به سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد اگر بدانيد اين براى شما بهتر است).

حجت الاسلام محی الدینی افزود: در سه یا چهار آیه قرآن کریم از واژه «ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» صحبت می کند. یکی در رابطه با «جهاد» است، وقتی باب جهاد باز می شود بشتابید به سوی جهاد و مردم اگر می‌دانستند این کار چقدر برای آن‌ها ثمربخش است. دیگری در باب «توحید» است در آنجا هم به صراحت می‌فرماید به سوی خدا بروید و به وحدانیت پروردگار بشتابید و در جای دیگر در بحث «نماز جمعه» بوده است. 

امام جمعه شهرستان مهریز اذعان داشت: در روایات متعددی به اهمیت نماز جمعه اشاره شده است که نماز جمعه حج فقرا و نیازمندان است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) افزود: ایشان فرمودند: اگر امت من می‌دانستند چه فضیلتی در شناختن نماز جمعه است برای آن باهم به رقابت می‌پرداختند و از هم پیشیی می‌گرفتند.

حجت الاسلام محی الدینی همچنین به روایت دیگری از رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: خداوند برای شما در هر جمعه یک حج و یک عمره قرار داده است، نماز جمعه حج شماست و خواندن نماز عصر عمره شماست.

وی تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور داریم و در استان یزد ۲۷ پایگاه است که نماز جمعه در آن اقامه می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) ادامه داد: ایشان فرمودند: نماز جمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در راس همه امور قرار دارد و همچنین نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر بندگانش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، قلب فرهنگی هر شهر نماز جمعه است.

امام جمعه مهریز ضمن تبریک و خسته نباشید به همه دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه از رسانه‌هایی که اخبار نماز جمعه و خطبه‌های نماز جمعه را منعکس می‌کند تا افرادی که در ستاد نماز جمعه مشغول به فعالیت هستند تشکر کرد و افزود: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست.

وی ادامه داد: جنگ امروز سخت‌تر و شدیدتر از جنگ دیروز است، جنگ فرهنگی است، لذا عنوان قرارگاه به این دلیل است که اگر نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است خوب بتپد و نهاد‌های فرهنگی به هم کمک کنند و دست به دست هم بدهند می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.

امام جمعه مهریز افزود: این قرارگاه یک فرمانده دارد که امام جمعه، فرمانده این قرارگاه است، که همه باید در کنار هم در این جنگی که دشمن تمام سعی و تلاش خود را گذاشته پیروز شوند و این حضور مردم را می‌طلبد که الحمدالله در شهرستان مهریز نسبت به جمعیت، حضور قابل توجه و مطلوبی را در نماز جمعه داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان داشت: نماز جمعه خار در چشم دشمنان است، نماز جمعه بسیار مهم است، به شرطی که هم امام جمعه نقش خود را به خوبی ایفا کند و هم مردم و هم مسئولین و در کنار آن خبرنگاران عزیز بزرگوار نقش خود را به خوبی ایفا کنند و انتظاری که ما از اصحاب رسانه داریم که در کنار زحماتی که دارید و قابل تقدیر است خبر‌های نماز جمعه را منعکس و منتشر کنید که اثر بسیار خوبی دارد.

حجت الاسلام محی الدینی در پایان با بیان اینکه خبر‌های ما انتقاد سازنده است و انتقام نیست افزود: پیشنهاد‌هایی که مطرح می‌شود برای رفاه مردم است ولی متاسفانه آنچنان که شایسته است پوشش خبری داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار