طوفان توئیتری بحرینی‌ها در حمایت از دبیرکل جمعیت الوفاق

هزاران فعال بحرینی و عربی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر در حمایت از دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، پویش مجازی راه انداختند.
کد خبر: ۵۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ - 22July 2022
طوفان توئیتری بحرینی‌ها در حمایت از دبیرکل جمعیت الوفاقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هزاران فعال مجازی بحرینی و عربی امروز (جمعه) با شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان به سر می‌برد، اعلام همبستگی کردند.
 
به نوشته العهد، در این راستا، فعالان مجازی ضمن انتشار پست‌هایی در مطالبه آزادی شیخ علی سلمان، ویدئوی سخنان او در خصوص اصلاح و عدالت را بازنشر کرده و نوشتند که این خواسته‌ها دلیل اصلی زندانی بودن وی است.
 
شیخ حسین الدعیحی، معاون دبیرکل الوفاق در این باره نوشت: «دستگیری و محکومیت شیخ علی سلمان به ۲۹ سال حبس، فساد و عدم استقلال دستگاه قضایی را آشکار کرد و نشان داد که این عدالت دروغین است. علاوه بر این که درهای زندان برای انتقام گیری سیاسی همچنان به روی منتقدین باز است.»
 
راضی الموسوی، دبیرکل سابق جمعیت «اقدام ملی وعد» نیز نوشت: «شیخ علی سلمان و یارانش به خاطر بحرین در زندان هستند، بحرین که شایسته زندگی و واقعیتی بهتر از این است.»
 
ابراهیم الدرازی، یکی از اعضای اصلی جمعیت الوفاق نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «جناب شیخ علی سلمان شخصیتی جهانی است که همواره بر وحدت ملی تاکید دارد. ما تایید می‌کنیم که اتهامات او بر اساس داده‌های موجود معتبر نیستند. خواستار آزادی وی و تمامی بازداشت شدگان هستیم تا کشور به دوستی و آشتی ملی دست یابد.»
 
باقر درویش رئیس مجمع حقوق بشر بحرین نیز در صفحه فیس بوک خود تاکید کرد که مردم بحرین به خرد، شجاعت، استواری، بردباری و شخصیت شیخ علی سلمان نیاز دارد.
 
احمد الودایی، مدیر مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین نیز به نوبه خود نوشت: «درخواست آزادی شیخ علی سلمان تنها هرگز یک مطالبه صرف مردمی نبوده، بلکه یک خواسته جهانی است و نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند و هر لحظه‌ای که او در زندان می‌گذراند مایه ننگ زندانبانانش است».
 
عبدالجلیل خلیل، نماینده سابق کمیسیون الوفاق در پارلمان بحرین نیز نوشت: «در مدتی که با وی همراه بودم، چیزی جز اخلاص در کار و صداقت در گفتار از او ندیدم. دغدغه و فکر او در روز و شب فقط وطن بود و اصلاح و ثبات و امنیت کشور بود.»
 
«مجید میلاد» رئیس سابق شورای شهر منامه نیز نوشت که آزادی شیخ علی سلمان، آغاز حل بحران‌هایی است که بحرین در آن به سر می‌برد و او عمیقا و صادقانه به دنبال اصلاح امور بحرین بود.
 
شیخ علی سلمان از رهبران انقلاب بحرین در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ بازداشت شد و در ژانویه ۲۰۱۹ دادگاه بحرین او را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد، حکمی که قابل اعتراض نبود.
 
اما در خصوص جاسوسی برای قطر، «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر پیشین قطر سال گذشته در اظهارات خود در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «القبس» به حقایقی درباره پرونده شیخ سلمان پرداخت و گفت که تماس تلفنی وی با «شیخ علی سلمان» در سال ۲۰۱۱ با اطلاع کامل مقامات بحرینی و برای حل بحران بوده و این مکالمه در کاخ شاه بحرین و با حضور «سعود الفیصل» وزیر خارجه پیشین عربستان انجام شد.
 
پس از مصاحبه وزیر خارجه سابق قطر، جمعیت الوفاق با اشاره به اطلاعات وی، در بیانیه‌ای ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را جنایت توصیف کرد. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار