یادداشت/ حامد افروغ

جبهه مقاومت؛ پلی به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی

وقوع انقلاب اسلامی برای آزادگان جهان سرپناهی شد تا با کمک آن بتوانند در برابر ظلم ظالمان ایستاده و راه جدیدی را برای سعادت بشر ترسیم کنند که این مستلزم تعریف جبهه جدید و گسترده‌تری برای اثرگذاری بیشتر انقلاب اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ - 23July 2022

تشکیل جبهه جدید مقاومت؛ پلی به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- حامد افروغ؛ سه چهار قرن اخیر قدرت‌های مهمی افول و قدرت‌های جدیدی ظهور کردند؛ قدرت‌هایی که به شکل افسارگسیخته‌ای دست به استثمار و استعمار ملت‌های مختلف در گوشه گوشه جهان زدند و با زیاده‌طلبی و قساوت قلب‌شان، سبب عقب‌ماندگی و نابودی نسل‌های بسیاری شدند.

ثمره شوم بروز قدرت‌های جدید، وقوع جنگ‌های گسترده، کشتار‌های دسته‌جمعی و فجایع انسانی فراموش‌نشدنی از جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام، کشتار مردم هیروشیما و ناکازاکی، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و بسیاری فجایع دیگر شد. این روند غیرانسانی و شوم تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با سرعت سرسام‌آور و تکبرانگیزی برای قدرت‌های نامشروع و البته سرخوردگی‌ساز برای آزادگان جهان پیش رفت که با وقوع انقلاب اسلامی هنوز از توفق خود سرمست نشده، به دوران افول و اضمحلال خود سلام کرد!

هرچند در دوران دو قطبی آن روز‌ها کسی تصور نمی‌کرد مسیر سومی به روی جهان و آزادگان ملت‌ها گشوده شود، انقلاب اسلامی از دل ملتی کهن و رنج‌کشیده مانند «واقعه بیگ‌بنگ» که به خلق جهان جدید منجر شد، متولد شد و چونان نوری خیره‌کننده در دل ظلمات محض، چشم‌های بیدار را به خود معطوف ساخت.

هرچند دو قطب آن روز در میانه دعوا‌ها و نزاع‌های کفتارگونه خود بر سر لاشه کشور‌های ضعیف بودند، اما از آنجا که ذات هر دو بر بنایی ناسالم بنیان نهاده شده بود، با درک خطر بالقوه انقلاب اسلامی، گرد هم آمدند تا مشترکاً این انقلاب را زمین بزنند و از این‌رو با تحریک صدام، جنگ تحمیلی را رقم زدند.

دفاع مقدس به‌عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی بستری شد تا رهین وقوعش، فرهنگی ارائه شود که از برکت آن مسیر سوم بشر در کیان جنگ غرب و شرق تبیین شود.

از این‌رو امروز بعد از چهل و اندی سال مقاومت ملت ایران و از بین رفتن قدرت شرق و افول جدی سیطره غرب و برملا شدن چهره واقعی تمدن غربی برای دولتمردان و ملت‌های اکثر کشورها، ناخودآگاه اتحادی میان ایران اسلامی و کسانی که می‌خواهند آزاده زندگی کنند، شکل گرفته است؛ بنابراین ملت و دولت ایران باید با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی خود بستری را فراهم کنند تا آزادگان جهان بتوانند با تکیه به آن، سرنوشت جدید جهان را رقم بزنند.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار