خاطره سید حسن نصرالله از پیام حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه+ فیلم

سید حسن نصرالله خاطره‌ای از جنگ ۳۳ روزه و پیام حاج قاسم که در ابتدای این جنگ برای وی آورده است می‌گوید.
کد خبر: ۵۳۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹ - 24July 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در سال‌هایی که آتش فتنه و جنگ در گوشه و کنار غرب آسیا شعله می‌کشید، مرد روز‌های سخت و نبرد، حاج قاسم سلیمانی در گمنامی به یاری رزمندگان اسلام رفت. نام سردار سلیمانی با پیروزی نیرو‌های مقاومت در منطقه گره خورده است، کسی که به گفته رهبران حزب الله لبنان حضور او، محور مقاومت را قوی‌تر و گسترده‌تر می‌کرد و باعث پیروزی‌های مقاومت و تغییر در اوضاع منطقه می‌شد.

خاطره سید حسن نصرالله از پیام حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه+ فیلم

جنگ تموز در تابستان سال ۲۰۰۶ با حمله نیرو‌های اسرائیلی به لبنان در گرفت و خسارت‌های فراوانی را به سرزمین لبنان وارد کرد؛ جنگی که به مدت ۳۳ روز طول کشید و به جنگ ۳۳ روزه نیز معروف است و در نهایت به شکست سنگین رژیم صهیونیستی منجر شد. هرچند حمله اولیه رژیم صهیونیستی به بهانه اسارت گرفتن دو سرباز این رژیم در مرز لبنان بود، اما سنگینی حملات حکایت از برنامه ریزی قبلی این رژیم برای انجام عملیات گسترده به لبنان را داشت؛ با وجودی که ارتش رژیم صهیونیستی برتر از حزب الله بود، اما نتواست بر اهداف خود برسد و شکست آنان موجب واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان این رژیم شد.

حاج قاسم در این جنگ به کمک نیرو‌های مقاومت رفت. او در دمشق پایتخت سوریه مستقر شد و حلقه وصلی میان مقاومت و ایران اسلامی ایجاد کرد. او در اتاق فکر حزب الله در کنار حاج عماد مغنیه قرار داشت و در طول جنگ ۳۳ روزه مدام در میادین نبرد و اتاق عملیات مرکزی در رفت و آمد بود.

در آستانه سالگرد جنگ ۳۳ روزه فیلمی از صحبت‌های سید حسن نصرالله را می‌بینید که خاطره تماس حاج قاسم با او در روز‌های ابتدایی جنگ تموز و ابلاغ پیام رهبر انقلاب را روایت کرده است.

سید حسن نصرالله می‌گوید: «یک اراده قوی برای جنگیدن با روحیه کربلایی حاکم بر حزب الله وجود داشت. ما دو گزینه داشتیم؛ جنگ و شمشیر کشیدن و تسلیم خفت‌بار که گزینه جنگ را برگزیدیم. در روز‌های اولیه جنگ، حاج قاسم با ما تماس گرفت. به دمشق آمد و با ما تماس گرفت که باید خود را به شما برسانم، گفتیم چگونه؟! اسرائیل همه پل‌ها و راه‌ها را بمباران می‌کند. او گفت من باید خود را به شما برسانم؛ چون حامل پیام مهمی از رهبر انقلاب هستم. ما اوضاع را سامان دادیم و حاج قاسم به ضاحیه جنوبی بیروت آمد. او گفت رهبر انقلاب زمانی که در مشهد بودند، همه مسئولان جمهوری اسلامی را دعوت به برگزاری جلسه مشترک کردند از جمله رئیس جمهور فعلی و پیشین، وزرای خارجه فعلی و پیشین و مسئولان دیگر. حاج قاسم شرح داد. مسئله جنگ در لبنان و اهداف آن بررسی شد و اینکه رژیم صهیونیستی به کجا می‌خواهد برسد. ایران در همان ابتدا آمریکا را جزوی از نقشه حمله به لبنان می‌دانست و نه جدای از آن. همه متفق‌القول بودند جمهوری اسلامی باید در کنار لبنان و سوریه بایستد؛ چون احتمال دارد جنگ به سوریه بکشد و ایران باید از همه توان خود استفاده کند.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار