آمریکا مانع اجرای توافقات با لبنان است/ افشای توطئه علیه حزب الله

جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد با اشاره به کمک‌های سوختی ایران به لبنان گفت: اگر از ایران سوخت رایگان بخواهیم قطعا فردای آن روز ۱۰ ساعت برق، برای لبنانی‌ها فراهم خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 23July 2022

آمریکا مانع رسیدن برق و گاز به لبنان شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد شب گذشته با شبکه المنار درباره مسائل مختلف سیاسی و بین المللی گفت‌وگو کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: تصمیم سیاسی آمریکا مانع رسیدن برق و گاز به لبنان شده است، این در حالی است که بیروت توافقنامه‌هایی را در این زمینه با مصر و اردن به امضا رسانده است.

وی البته با اشاره به سابقه کمک‌های سوختی ایران به لبنان، تاکید کرد: اگر ما از حزب‌الله و وزیر انرژی لبنان بخواهیم از ایران سوخت رایگان بگیرند، قطعاً به آن دست می‌یابیم و فردای آن روز ۱۰ ساعت برق، برای لبنانی‌ها فراهم می‌شود.

باسیل افزود: لبنان با محاصره خارجی همه جانبه روبرو است و این مساله شرایط معیشتی و اقتصادی را برای لبنانی‌ها سخت و دشوار کرده است.

رئیس جریان ملی آزاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو از خیانت یک جریان لبنانی به حزب‌الله لبنان خبر داد که با همدستی یک طرف خارجی، طرح از بین بردن این جنبش مقاومتی را دنبال می‌کرده است.

وی همچنین در ارتباط بر اهمیت جایگاه مقاومت لبنان در دستیابی این کشور به ثروت‌های دریایی خودش، تاکید ورزید.

باسیل در ارتباط با موضوع تشکیل دولت جدید لبنان نیز تصریح کرد: نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت و همراهان وی خواهان تشکیل دولت جدید نیستند.

وی البته به این مساله اشاره کرده که برای ریاست جمهوری لبنان نامزد نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار