فرمانده نیروی هوایی ارتش:

بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن تمسک به قرآن است

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ملت ایران، گفت: بهترین راهکار مقابله با این تهدید‌ات و خنثی‌سازی آن‌ها تمسک به قرآن کریم، مساجد و امور معنوی است.
کد خبر: ۵۳۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ - 23July 2022

آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم نیروی هوایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم نیروی هوایی در پایگاه هوایی شهید نوژه ضمن تاکید بر احیای نقش معنوی مساجد اظهار داشت: امروز باید در نیروی هوایی ارتش هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد؛ همه فرماندهان و مسئولان تلاش کنند که به این شعار جامه عمل پوشانده تا نقش معنوی مساجد را بار دیگر احیاء کنیم.

وی افزود: مسجد به عنوان جایگاهی برای نزول خیرات و برکات آسمانی علاوه بر محلی برای عبادت، محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی و تمسّک جمعی به حبل الله به منظور رسیدن به اهداف الهی و انسانی و مکانی برای تعلیم و تعلّم است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: اهتمام ویژه نسبت به احیای نقش اصلی مساجد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی هوایی است که به همین واسطه مساجد باید مأمنی امن برای حضور معنوی خانواده‌ها باشند.

امیر واحدی گفت: پیامبر اکرم (ص)، در اولین قدم برای تشکیل حکومت اسلامی، مسجد النبی را در مدینه پایه‌گذاری کردند که نخستین پایگاه علمی، سیاسی، اجتماعی و حکومتی اسلام به شمار می‌آید و امروز به‌عنوان مرکز آموزش معارف اسلامی و انسان‌سازی و مرکز حکومت و سیاست‌گذاری شناخته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه معاندین و دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با جنگ نرم و ابزار فضای مجازی هجمه به خانواده‌ها را شروع کرده‌اند، بهترین راهکار مقابله با این تهدید‌ها و خنثی‌سازی آن‌ها تمسک به قرآن کریم، مساجد و امور معنوی است.

همچنین حجت‌الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم به فلسفه وجودی قرآن کریم اشاره و بیان کرد: امروز ما توفیقات زندگی خود را مدیون کلام وحی هستیم. کلامی که مقصودش برقراری عدل و داد و مساوات در تمامی جوامع است. بابد برای درک و فهم بهتر این کلام الهی با آن مانوس شد و آن را در ذات وجودی خود پروراند که بی‌تردید در این صورت راه و روش زندگی درست زیر سایه قرآن را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: همه شما شرکت کنندگان در این مسابقات بدون تردید عامل به کلام نورانی وحی هستند، اما نباید فراموش کنیم، تمام توفیقاتی که در زندگی حاصل کردیم، مدیون کلام وحی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است چرا که این دو گنج گرانبهایی که پیامبر اکرم (ص) برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی ادامه داد: قرآن ریسمان پیوسته و مستحکمى است که یک سوى آن به دست خداى سبحان و سوى دیگر آن در دست انسان‌هاست و تمسک و اعتصام به حبل الله مایه سعادت و سیادت در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت خلبان شهید عباس دوران گفت: شهید دوران با فداکاری و از خودگذشتگی، خشم ملت ایران را از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان تا بغداد شعله ور ساخت و رویا‌های خام‌اندیشان بعثی را برای برگزاری کنفرانس کشور‌های غیرمتعهد به کابوسی تلخ مبدل کرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های این ابر مرد نیروی هوایی شجاعت و شهامت بی‌بدیل و کم‌نظیر او بود که به واسطه همین خصوصیات سخت‏‌ترین مأموریت‏‌ها را قبول می‌کرد. آخرین عملیات این شهید والامقام از لحاظ سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم بود و عباس دوران موجب پیروزی این عملیات به‌یادماندنی شد.

در پایان این مراسم از منتخبان قرآنی و فعالان فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها