حزب‌الله: هدف از بحران لبنان، خلع سلاح مقاومت است

رئیس فراکسیون حزب‌الله گفت، همه فشارهای کنونی بر لبنان تنها یک هدف را دنبال می‌کند اما این فشارها به نتیجه نخواهد رسید.
کد خبر: ۵۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ - 23July 2022

حزب‌الله: هدف از بحران لبنان، خلع سلاح مقاومت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» در اظهاراتی گفت، بحران کنونی در لبنان یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدف، خلع سلاح مقاومت و دست برداشتن از گزینه مقاومت است.

بر اساس گزارش «المنار»، وی تأکید کرد، هدف از فقر، گرسنگی، محاصره، ممانعت از ورود دارو، محروم کردن کشور از نفت و گاز و مواد غذایی این است که مردم از گزینه مقاومت دست بردارند و دست تسلیم در برابر آمریکا بلند کنند اما تا زمانی که مردم تسلیم شدن را نپذیرند عایدی صاحبان این طرح فقط ناامیدی است و پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

محمد رعد تصریح کرد: مسأله ترسیم مرزی و استخراج نفت و گاز بخشی از حلقه توطئه علیه کشور ماست، موضع در خصوص مسأله ترسیم مرزی توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تشریح شد و نیازی به توضیح نیست بنابراین اکنون جهان باید راه‌حل مناسبی پیدا کند تا به آنچه دبیرکل حزب‌الله تعیین کرده، پاسخ دهد.

وی افزود: ما وزن سیاسی و قدرت تأثیرمان در داخل را می‌دانیم اما اهل سلطه‌گری و ظلم نیستیم، ما شرکای این وطن هستیم... شرکای خود را به عدم تکیه کردن بر خارج توصیه می‌کنیم... .

محمد رعد تأکید کرد، تعامل با دشمن خیانت ملی و جنایت است و باید از تجربه‌های پیشین درس گرفت.

از جمله مسائلی که نصرالله در سخنرانی بیست و دوم تیرماه خودبه آن پرداخت، موضوع ترسیم مرزی بود.

در همین ارتباط، مرکز مطالعاتی امور عمومی «اورشلیم» در گزارشی به تحلیل سخنان دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت صهیونیست‌ها از «معادله جدید» مقاومت لبنان نگرانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار