نماز عید سعید قربان در کرمان اقامه شد

امام جمعه موقت کرمان گفت: عید قربان یادآور یک امتحان سخت الهی بوسیله یک پیغمبر اولوالاعزم و مقرب درگاه خدا بود و حضرت ابراهیم (ع) از این امتحان سربلند بیرون آمد.
کد خبر: ۵۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ - 24September 2015

نماز عید سعید قربان در کرمان اقامه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در کرمان و به امامت حجت الاسلام محمد صباحی و با حضورمردم مومن و ولایتمدار در مصلای امام علی (ع) برگزار شد.
امام جمعه موقت کرمان در خطبه های پس از اقامه نماز عید قربان ضمن تبریک این عید گفت: عید قربان یادآور یک امتحان سخت الهی بوسیله یک پیغمبر اولوالاعزم و مقرب درگاه خدا بود و حضرت ابراهیم (ع) از این امتحان سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام  صباحی افزود: این امتحان الهی نشان داد همه باید مطیع امر پروردگار باشیم و هیچ دستوری سخت تر از این نیست که انسان فرزندش را ذبح کند.

وی بیان کرد: خداوند آمادگی ابراهیم (ع) برای این اقدام را می خواست و آن حضرت نیز از سخت ترین، بزرگ ترین و مهمترین امتحان سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه در تاریج انبیاء شاید امتحانی سخت تر از این واقعه نباشد ادامه داد: اما با بروز اسلام و پیش آمدن واقعه عاشورا، دیگر امتحان حضرت ابراهیم (ع) در برابر اتفاقاتی که در کربلا رخ داد، رنگ باخت.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: یکی از ویژگی های کربلا این بود که یاران امام حسین (ع) می دانستند راهی غیر از شهادت ندارند و اصحاب، فرزندان و بهترین یاران ابا عبدالله در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه پس از عاشورا نیز پیروان آن امام همام این راه را ادامه دادند گفت: در هفته دفاع مقدس باید از پدران و مادران شهدا یاد کنیم که با دست خود فرزندانشان را به جبهه های جنگ علیه باطل فرستادند و از دشوارترین امتحان سرافراز بیرون آمدند.

حجت الاسلام صباحی همچنین با اشاره به روایتی مبنی بر این که اکثر جهنمی های امت پیامبر به خاطر گناه زبانشان جهنمی شدند بیان کرد: مستدل حرف بزنید، آبروی هیچ کس را نبرید و از دروغ، تهمت و غیبت پرهیز کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار