رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در نشست خبری مطرح کرد؛

کارکردهای قوی و موثر نماز جمعه در دوران دفاع مقدس برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام «نجم الهدی» به کارکردهای قوی و موثر نماز جمعه در دوران دفاع مقدس در دیروز و عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در عصر حاضر، اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین از جمله مهمترین رویکرد اجرایی نماز جمعه در عصر حاضر است.
کد خبر: ۵۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ - 23July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدجمال‌الدین نجم‌الهدی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد امروز در نشست خبری به مناسب هفته احیای نماز جمعه بابیان اینکه عید «مباهله» در حقیقت قصه پیروزی تمام اسلام در برابر تمام کفر است اظهارداشت: اصحاب رسانه باید بر اساس رسالت ذاتی و دینی خود این عید را ترویج و ابعاد مختلف آن را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان اقدام کنند.
 
حجت الاسلام نجم الهدی همچنین به کارکردهای قوی و موثر نماز جمعه در دوران دفاع مقدس در دیروز و عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در عصر حاضر، اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین از جمله مهمترین رویکرد اجرایی نماز جمعه در عصر حاضر است.
 
وی تصریح کرد: برگزاری نماز‌های جمعه که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس همه امور و ایشان نیز آن را قرارگاه بصیرت و فرهنگی می‌دانند دارای برکات عظیم برای مردم و کشور بوده است.
 
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد به برگزاری میز خدمت در نماز جمعه ها اشاره و اذعان داشت: مسائل و مشکلات مردم در قالب برپایی میز خدمت و ارتباط صمیمی توسط مدیران با دقت و جدیت بدون واسطه پیگیری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برپایی میز ارتباطات مردمی از ابتدای سال‌جاری به جد به صورت برنامه‌محور با نظم در یزد و شهرستان‌ها پیگیری شده ادامه داد: انجام این عمل موجب استقبال مردم قرار گرفته و خروجی خوبی در حل مشکلات داشته است.
 
حجت الاسلام نجم الهدی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰۰ نفر به عنوان اعضای ستاد اجرایی نماز جمعه در استان یزد فعالیت دارند اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۰۰ نیروی مردمی و داوطلب خواهر و برادر در ۲۷ ستاد نمازجمعه در استان همکاری دارند که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر به صورت فعال ماموریت دینی و انقلابی خود را انجام می‌دهند.
 
وی حضور مردم در کنار مسئولان را در آیین‌های عبادی سیاسی نمازجمعه و ارتباط مستقیمی که حاصل می‌شود موجب کمک به جامعه و حل و فصل امور مختلف دانست.
 
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد به فعالیت ستاد‌های نمازجمعه در سال‌های گذشته اشاره کرد که بر حسب ضرورت در مقاطع مختلف وظایف خود را در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای با همراهی مردم و مسئولان انجام داده است.
 
نجم‌الهدی بیان کرد: در شرایط خاص کرونایی محل‌های نمازجمعه با مدیریت خوب ائمه جمعه و تلاش مخلصانه اعضای ستاد‌ها شاهد کمک به مردم در ابعاد مختلف بر حسب ضرورت بوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه همیشه مردمی و همیشه انقلابی همواره مدنظر پایگاه‌های نمازجمعه و جزو هدف و رویکرد در سال‌های گذشته بوده تداوم آن را مورد تاکید قرار داد.
 
این مسئول اظهار کرد: محل‌های نمازجمعه بر حسب نیاز مردم و کشور همچنان با حضور و همراهی اقشار جامعه رسالت دینی، ملی و انقلابی خود را با قدرت و جدیت ادامه می‌دهند.
 
وی بیان کرد: توجه به جوانان، آموزش، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ارتباط با رسانه‌های گروهی و پیگیری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در باب جهاد تبیین محور اقدامات است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار