فرمانده سپاه سنندج:

هدف سپاه و بسیج تسهیل‌گری در امر ازدواج است

«میرآقایی» گفت: هدف سپاه و بسیج شاد کردن دل یک جوان و‌ خانواده و تسهیل‌گری در امر ازدواج، فرزندآوری و جوان کردن جامعه است.
کد خبر: ۵۳۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ - 23July 2022

هدف سپاه و بسیج تسهیل‌گری در امر ازدواج استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، مرتضی میرآقایی، فرمانده سپاه سنندج عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم عقد و ازدواج ۵۰ زوج جوان سنندجی تسهیل امر ازدواج اظهار داشت: ازدواج باعث درامان ماندن جوانان از بیشتر آسیب‌های اجتماعی خواهد بود و علاوه بر آن نیمی از ایمان و دین با ازدواج کامل می‌شود.

وی به مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات و موانع پیش‌روی ازدواج جوانان در امر ازدواج مربوط به وضعیت نابسامان اقتصادی، تورم و عدم توان در تهیه جهیزیه است و علاوه بر آن بسیاری از آسیب‌های جامعه از جمله اعتیاد، طلاق و بزهکاری به دلیل وجود مشکلات و‌ موانع پیش روی جوانان‌ در امر ازدواج خواهد بود.

فرمانده سپاه سنندج تصریح کرد: فراهم‌کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد بنابراین این دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های متعددی همچون ‌جشنواره‌ها و‌ همایش‌ها که همکاری دارند، به جوانان این شهر نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم‌ زمینه ازدواج جوانان را به نحو‌ احسن فراهم و مراسم را در شان این زوج‌های جوان برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: هدف سپاه و بسیج شاد کردن دل یک جوان و‌ خانواده و تسهیل‌گری در امر ازدواج، فرزندآوری و جوان کردن جامعه است، بنابراین امیدواریم‌ با اطلاع‌رسانی به موقع توسط صدا و سیما و‌ رسانه‌ها این برنامه به نحو‌ مطلوب برگزار شود.

میرآقایی از تهیه یک هزار و ۷۰۰  سری جهیزیه ویژه زوج‌های نیازمند سنندجی با همکاری سپاه، کمیته‌امداد و موسسات مردم نهاد در سطح این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این اقدام مثبت نشان از همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر بوده است.

دولتیاری، معاون اجتماعی سپاه سنندج نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در راستای حمایت از قشر جوان و تسهیل امر ازدواج آسان برنامه پیوند آسمانی ۵۰ زوج سنندجی که توان برگزاری مراسم ازدواج را ندارد،‌ پیش‌بینی شده و این مراسم تا قبل از ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه آمار ازدواج در شهرستان سنندج در طول سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش و در طلاق نیز ۳ درصد رشد داشته است.

معاون اجتماعی سپاه سنندج با بیان اینکه تسهیل در امر ازدواج جوانان نیازمند عزم جدی ادارات است، تصریح کرد: در بحث جوان‌گرایی و افزایش جمعیت طرحی با عنوان "ایران جوان بمان" با دو‌ موضوع ازدواج آسان و‌ فرزند‌آوری در دستور کار قرار گرفته که در این خصوص۱۳۲ زوج نیازمند در سطح شهرها، روستاها و‌ حاشیه شهرها شناسایی و مراسم عقد برای آنان برگزار خواهد شد.

دولتیاری بیان کرد: در این برنامه، مراسم عقد ۳۰ زوج جدید و ۲۰ زوج نیز هم که یکسال از مراسم عقد آنها گذشته و توان برگزاری مراسم را ندارند، حضور خواهند داشت. 

عبدالعلی اسفندیاری، معاون سیاسی امنیتی فرماندار سنندج نیز در این جلسه گفت: در راستای جوانی جمعیت و‌ همچنین حمایت از خانواده‌ها و تسهیل امر ازدواج برای جوانان استان تمام همکاری‌های لازم‌ انجام خواهد شد.

وی از حمایت از دستگاه‌هایی اجرایی که در امر تسهیل ازدواج در سطح این شهرستان همکاری می‌کنند، خبر داد و گفت: باید زمینه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در همه بخش‌های جامعه فراهم شود.

معاون فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: مراسم عقد و‌ازدواج ۵۰ زوج سنندجی با همکاری سپاه و ادارات به صورت باشکوه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار