مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین خبر داد؛

رفع موانع موجود در بخش خصوصی برای تبدیل وضعیت ایثارگران

آخوندی گفت:برای تبدیل وضعیت ایثارگران در بخش‌های موانعی وجود دارد که به‌زودی با ابلاغ بخشنامه، این موانع برطرف خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 24July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محسن آخوندی» مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود چهار هزار ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استان برای تبدیل وضعیت شناسایی شدند و با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۷ درصد این افراد استخدام شدند.

وی ادامه داد: برخی مسئولان در تبدیل وضعیت ایثارگران برخی موانع مانند خصوصی بودن دستگاه مربوطه خود را عنوان می‌کنند که به‌زودی با ابلاغ بخشنامه به آنها، این موانع برطرف خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران واضح و روشن است و هیچ گونه کوتاهی از سوی مسئولان در این خصوص قابل توجیه نیست. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با ۶۵۲ نفر، آموزش و پرورش با ۴۶۲ نفر و شهرداری با ۲۵۰ نفر تبدیل وضعیت بیشترین همکاری را در این خصوص داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که هنوز تبدیل وضعیت نشدند در مرحله گزینش قرار دارند و بزودی جذب دستگاه‌های خواهند شد. همچنین طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که مرحله اول آزمون استخدامی این افراد در سال گذشته برگزار شده و ۱۳۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در استان در این آزمون قبول شدند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از این افراد جذب دستگاه‌های اجرایی شدند و مابقی افراد به محض تأمین اعتبار در دستگاه‌های که قبول شدند مشغول به کار خواهند شد. بزودی مرحله دوم آزمون استخدامی و برای جذب و بکارگیری باقی مانده فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز در سطح کشور و استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها