گزارش دفاع‌پرس از سفر رئیس جمهور روسیه به ایران؛

هشدار امام خامنه‌ای به سیاست‌های فریبکارانه غربی‌ها/ دوران یکجانبه‌گرایانه آمریکا به سر آمده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور روسیه با تاکید بر عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های همکاری بین دو کشور، لزوم هوشیاری در برابر سیاست‎های فریبکارانه غرب را بسیار مهم و بااهمیت دانستند.
کد خبر: ۵۳۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰ - 25July 2022

امام خامنه‌ای: در مقابل سیاست‌های فریبکارانه غرب هوشیار باشیم/ ایران و روسیه نیاز به همکاری‌های متقابل داردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تاکید بر عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های همکاری بین دو کشور، لزوم هوشیاری در برابر سیاست‌های فریبکارانه غرب را به منظور مقابله و ایستادگی در برابر تجاوزگری‌ها و دست اندازی‌های توسعه‌طلبانه و زیاده خواهانه آن‌ها علیه سایر کشور‌ها را بسیار مهم و بااهمیت دانستند.

ایشان در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور روسیه به این نکته اشاره کردند که دنیای غرب به خصوص آمریکا هم زورگو و هم حلیه‌گر هستند. در واقع رهبر معظم انقلاب اسلامی از این جهت این سخنان را بیان کردند که اگر عمیق به تاریخ تحولات جهان داشته باشیم، می‌بینیم که غرب و آمریکا نقش اساسی در فریب مقامات شوروی سابق داشته و موجب فروپاشی این کشور شدند.

از طرف دیگر نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و درست از فردای آن روز این غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا بودند که با توسل به انواع روش‎‌ها و اقدامات زورگویانه و حیله‌گرانه تا امروز همواره در مسیر حرکت پرسرعت قطار انقلاب اسلامی خلل ایجاد می‌کردند و اقدامات آن‌ها در برهه‌های زمانی خاص می‌رفت تا توقفی جدی و مخاطره‌آمیز در مسیر حرکت روبه جلوی انقلاب ایجاد کنند.

در این میان موضوع مهمی که باید به آن دقت و توجه کرد سیاست همیشگی سلطه‌گرانه دنیای غرب به خصوص آمریکا در برخورد با کشور‌های شرق به ویژه کشور‌هایی است که از استقلال سیاسی برخودار هستند. ابزار سلطه را می‌توان یگانه ابزار و قوی‌ترین برگ برنده دنیای غرب و آمریکا در برخورد، کنترل و استثمار دیگر کشور‌ها و غارت ذخایر و منابع آن‌ها دانست.

اساسا دنیای غرب اگر به جایگاه کنونی خود که ادعای پیشرفت تکنولوژیک هم نسبت به سایر کشور‌های جهان دارد رسیده همه این امتیازات خود را از راه غارت و استثمار کشور‌های دیگر به خصوص کشور‌های آسیایی و آفریقایی به دست آورده است. از این روی هیچ عقل سلیمی حکم نمی‌کند با غرب که نماد و بنیانگذار غارت و چپاول در دنیا شناخته می‌شود رابطه داشت و یا نسبت به برقراری و گسترش این روابطه اقدام کرد.

اما غربی‌ها و آمریکا در سال‌های اخیر بعد از اینکه مشاهده کرده و متوجه شدند که کشور‌های جهان در برابر توسعه طلبی‌های آن‌ها مقاومت می‌کنند از درب حلیه وارد شده و سعی می‌کنند در دنیای امروز و بر خلاف دنیای قدیم و در نظم نوین جهانی با فریب و اقناع کشور‌های مستقل جهان مبنی بر اینکه نیازمند رابطه با غرب هستند به آن‌ها نزدیک می‌شوند.

یکی دیگر از حیله‌ها و فریب‌های بزرگی که دنیای غرب و در راس آن آمریکا در سال‌های اخیر به منظور برقراری رابطه با کشور‌های جهان به آن متوسل شدند جا انداختن این واقعیت کذب و غیر واقعی است که رشد و پیشرفت آن‌ها در گروی برقراری رابطه و یا گسترش روابط محدود آن‌ها با غرب و آمریکا است تا به زعم خودشان در همراهی با قدرت‌های بزرگ به توسعه و رشد مناسب و خوبی دست پیدا کنند.

این در حالی است که رشد و پیشرفت از مسیر رابطه با دنیا غرب و آمریکا با توجه به سوابق سیاه و استعمارگونه این کشور‌ها سرابی بیش نبوده و نیست. متاسفانه در این میان هستند کشور‌هایی که با تصور رشد و توسعه از در دوستی با غرب برآمدند، اما نه تنها به پیشرفتی دست پیدا نکردند که اساس و بنیان آن‌ها با تحت تاثیر قرار گرفتن سران و مقامات این کشور‌ها دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های ناخوش‌آیندی شده است.

در واقع باید به این مهم توجه کنیم که امروز دنیای غرب و در راس آن آمریکا با بحران‌های مختلفی روبرو و دست به گریبان است و در این میان از وضعیت سیاسی خوبی هم برخوردار نیست. نمونه و شاهد ماجرا هم سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه و بازدید از سرزمین‌های اشغالی و کشور عربستان سعودی است که برای مقابله با بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین صورت گرفته است.

در پایان باید گفت بعید نیست غرب فریبکار و حلیه‌گر برای درمان بحران‌های فعلی خود دست‌های بیشتری برای ارتباط‌هایی به ظاهر دوستانه به سمت کشور‌های مستقل که عمدتا در شرق قرار گرفته‌اند دراز کند. پس بر تمامی کشور‌های آزاد و مستقل واجب است تا با هوشیاری و موقعیت سنجی مناسب و به روز، مانع از تحقق اهداف دنیای غرب مبنی بر نفوذ در این کشور‌ها و سرایت بحران‌های خود به دیگر کشور‌ها شوند؛ چون دوران یکجانبه‌گرایانه آمریکایی‌ها به سر آمده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها