فرمانده نیروی هوایی ارتش:

ارتقای توان رزم و روحیه سلحشوری از شاخصه‌های ارتش انقلابی است

امیر سرتیپ واحدی گفت: ارتقای توان رزم و روحیه سلحشوری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک نیروی ارتشی در تراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 24July 2022

ارتقای توان رزم و روحیه سلحشوری یکی از شاخصه‌های ارتش انقلابی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در اردوگاه جنگلی دانشجویان افسری دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن خداقوت و قدردانی از تمامی اساتید حاضر در اردوگاه اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی الهی یکی از فداییان نظام ولایی و انقلابی است که خود را فدایی و سینه‌چاک ملت و میهن می‌داند، باید چنین نیرویی همواره در صدد برآورده‌سازی و تحقق فرامین رهبری معظم انقلاب (مدظله‌العالی) برای ساخت کشوری قدرتمند و اسلامی است.

وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: شما جوانان همان نوک پیکانی هستید که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر این مهم تأکید فراوانی داشتند؛ از این رو ارتقای توان رزم و روحیه سلحشوری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک نیروی ارتشی در تراز انقلاب اسلامی است که تنها راه رسیدن به این مؤلفه‌های ارزشمند بهره‌مندی از فرصت‌های پیش آمده و ارتقای سطح و توان علمی و جسمی خود با استفاده از آموزش‌های موجود در نیروی هوایی خواهد بود.

امیر واحدی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان، دانش و اخلاص شما دانشجویان موجب سربلندی میهن عزیزمان ایران است که هر لحظه از زندگی ارزشمندتان را صرف پیشرفت و ارتقائ توانمندی‌های میهن عزیزمان می‌کنید؛ لذا ما بر این باوریم که با دانش و مهارت شما عزیزان پرچمی که در دستان فرماندهی معظم کل قوا است را به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود (عج) برسانیم.

همچنین حجت الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در این بازدید گفت: قرآن کریم نیز مسلمانان را به مقابله و جهاد کبیر با کفار توصیه می‌کند، اما قبل از این مرحله انسان باید بر مبارزه با نفس یا همان جهاد اکبر مسلط شود و پس از آن به جهاد اصغر یا مبارزه با دشمن بپردازد.

وی تصریح کرد: امروز جهاد کبیر همان جهاد علمی با منطق قرآن برای مقابله، مبارزه و پاسخ به شبهات دشمنان است؛ همان جهادی که به جهاد فرهنگی مشهور است و جایگاه حقیقی آن از جهاد اکبر نیز بالاتر است.

حجت الاسلام قاضی افزود: نباید فراموش کرد که در جهاد اصغر لباس مقدس سربازی و نظامی‌گری را بر تن کرده‌ایم و وظیفه مان در این لباس مبارزه با دشمن است؛ لیکن آن چیزی که امروز مطرح است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر آن تاکید فراوانی دارند جهاد تبیین است که در این نوع جهاد مقصود تبیین عملکرد‌ها و مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن در هر سطحی است که باور‌ها و اعتقادات درونی ما را هدف قرار داده است.

وی در پایان تصریح کرد: برای مقابله با هجمه‌های دشمن، تنها جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است کافی نیست، بلکه در این‌گونه موارد باید از دستورالعملی مدون و کامل همچون قرآن کریم برای شبهه‌زدایی و رسیدن به حقایق استفاده کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار