نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

اخلاق‌مداری؛ شرط اول کار رسانه‌ها

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه رسانه‌ای می‌توانند توسعه دهنده  اخلاق و حرکت دهنده جامعه به سمت اصلاحات باشند، گفت: اگر رسانه‌ای اخلاقی برخورد نکند؛ شاید هیاهو کند، اما ماندگار نخواهند بود.
کد خبر: ۵۳۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 24July 2022

رعایت اخلاق، شرط اول رسانه‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان امروز (یکشنبه) در جلسه اخلاق رسانه و بزرگداشت هفته خبرنگار با بیان اینکه در علم اخلاق یک بخش فضیلت و یک بخش رذیلت است، اظهار داشت: اخلاق یعنی فرد از رذیلت‌ها پیراسته شود و خود را به فضیلت‌ها آراسته کند.

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه بعضی از رذیلت‌ها در رسانه‌ها اتفاق می‌افتد و شناخت این رذیلت‌ها پیچیدگی دارد، افزود: رسانه قرار است به توسعه اخلاق، ارزش‌‎‌ها و هنجارها کمک کند و اگر خود رسانه به اخلاق ملتزم نباشد، تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر حرف از جان برآید بر فطرت مخاطب می‌نشیند، گفت: رسانه هم همین است و باید این موضوع را باور کند اگر رسانه‌ای اخلاقی برخورد نکند؛ شاید هیاهو کند اما ماندگار نخواهند بود.

حجت‌الاسلام «شعبانی» متذکر شد: با توجه به اهمیت کار رسانه‌ای و نقش آن در توسعه فرهنگ جامعه، بنابراین فعالیت در این عرصه از حساسیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ای می‌تواند توسعه دهنده  اخلاق و حرکت دهنده  جامعه به سمت اصلاحات باشد که خود خبرنگار اعتقاد داشته باشد، تصریح کرد: بزرگان نیز در این خصوص می‌گویند کسی می‌تواند جامعه را اصلاح کند که خودش مصلح باشد.

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه بهترین روش برای توسعه اخلاق در جامعه ایمانی، توجه به مودت و رحمت است، تصریح کرد: جامعه باید بستری برای مهرورزی، محبت و مودت مومنین به یکدیگر باشد.

وی با اشاره به اینکه  هیچ مقوله‌ای به اندازه محبت به دیگران در رشد شخصیت فردی و اجتماعی انسان تاثیر گذار نیست، تصریح کرد: هر چه به مردم محبت داشته باشیم، به مقام الهی نیز نزدیک‌تر می‌شویم.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه اگر به دنبال تعالی خود و جامعه هستیم نباید روش محبت و مودت را فراموش کنیم، عنوان کرد: در امر به معروف نیز این مهم باید رعایت شود زیرا امربه معروف از باب ولایت در قرآن بیان شده است، که بعضی از مومنان بر دیگری ولایت دارند که در درون ولایت، محبت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیری در حوزه مسئولیتی خود کوتاهی کرده لازم است که از روی دلسوزی او را امر به معروف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مشترک اصحاب رسانه با مسئولان، در رفع مشکلات بسیار موثر است، متذکر شد: حضور خبرنگاران در بطن جامعه و داشتن ارتباط مستقیم با اقشار مختلف، ظرفیت بزرگی برای انتقال صحیح موضوعات و مشکلات مردم به مدیران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها