مدیر عامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج مطرح کرد؛

خدمات‌رسانی گردشگری بنیاد تعاون بسیج به نیروهای مسلح/ ضرورت توسعه گردشگری مذهبی جهت نیل به تمدن نوین اسلامی

سرهنگ «اسدی‌راد» با تأکید بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی، گفت: کمک به بخش توسعه گردشگری و فرهنگ‌سازی انجام سفرهای گردشگری خانواده‌محور، از اهداف گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج است.
کد خبر: ۵۳۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 25July 2022
خدمات‌رسانی هلدینگ گردشگری بنیاد تعاون بسیج به نیروهای مسلح/ ضرورت توسعه گردشگری مذهبی جهت نیل به تمدن نوین اسلامیسرهنگ «علی اسدی‌راد» مدیر عامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس اظهار داشت: امروزه گردشگری در دنیا به‌عنوان دومین صنعت مطرح است و سرمایه‌گزاران فراوانی را به خود جذب کرده است؛ همچنین بسیاری از کشور‌های پیشرفته و کشور‌های جهان سوم بر روی این موضوع تمرکز دارند و این موضوع را سر لوحه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خودشان قرار داده‌اند.
 
توسعه پایدار شرط استمرار ورود گردشگران است
 
سرهنگ اسدی‌راد گفت: توسعه پایدار شرط استمرار ورود گردشگران است، راهکار افزایش درآمد‌های حاصل از حوزه گردشگری این است که بتوانیم به نیاز‌های زیربنایی و زیرساختی گردشگران پاسخ دهیم، نه اینکه تنها به فکرا فزایش مقطعی مسافران باشیم.
 
مدیرعامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج افزود: صنعت گردشگری از جمله مهم‌ترین معیار‌ها در جهت توسعه اقتصادی کشور است که تحول و بهبود وضعیت درآمد و اشتغال زایی و نهایتا اثرپذیری فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و در این صنعت نیز منجر به توسعه پایدار مقاومتی خواهد شد؛ یکی از مولفه‌های رشد و تحول خارج شدن از اقتصاد تک محصولی و اشتغال همگانی است که این مهم با توسعه صنعت گردشگری محقق خواهد شد.
 
سرهنگ اسدی راد افزود: ایران دارای فرهنگی غنی بوده و هر خطه آن دارای آداب و رسوم مخصوص به خود بوده و همین امر می‌تواند از جمله جذابیت‌های ویژه آن به شمار رود. در کنار این موارد ایران را به عنوان یک کشور چهار فصل می‌شناسند که هرنقطه آن دارای آب و هوای مربوط به خود بوده و توریست‌های خارجی هنگام بازدید از مناطق مختلف می‌توانند علاوه بر درک تفاوت زیبایی‌های هر شهر، از آب و هوای هر بخش نیز نهایت لذت را ببرند.
 
گردشگری امروزه چیزی بیشتر از تفریح و وقت گذرانی است
 
وی ادامه داد: ایران جزو معدود کشور‌هایی به شمار می‌رود که از نظرتمامی موارد گردشگری همچون فرهنگی، طبیعی، مذهبی و تاریخی غنی بوده و می‌تواند برای گردشگران، به عنوان یک مقصد عالی در نظر گرفته شود. گردشگری امروزه چیزی بیشتر از تفریح و وقت گذرانی است.» صنعت کلمه‌ای است که عموما درکنار این پیشران اقتصادی و اجتماعی به کار می‌رود. برای کشور در حال توسعه‌ای مثل ایران که گرایش به ایجاد اقتصاد مستقل از نفت دارد و همچنین از منابع غنی فرهنگی و طبیعی برخوردار است، صنعت گردشگری نقش یک منجی را ایفا می‌کند.
 
سرهنگ اسدی راد خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه ماهیت ساز چنین الگویی توجه به قابلیت‌های درونی صنعت گردشگری در ایران است که البته برخی نیز از آن با نام محدودیت یاد می‌کنند. فرهنگ ایرانی اسلامی مهمترین شاخصه چنین الگوی گردشگری در کشور است. اگر صاحب نظران در عرصه توریسم به فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یک قابلیت بکر، ممتاز و متمایز از فرهنگ جهانی سازی شده غربی نگاه کنند آن گاه می‌توان به رشد صنعت گردشگری در ایران امیدوار بود و البته تا آن زمان که ما در صدد پیروی از نسخه‌های غربی گردشگری باشیم چیزی جزرکود در این صنعت مهم نخواهیم داشت.
 
نوگرایانه بودن - فناوری اثر بخش - سرعت - سهولت
 
مدیرعامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج اظهار داشت: نیرویی قدرتمند جهان را به سوی یک اشتراک همگرا سوق می‌دهد و آن نیروی فناوری است؛ این نیرو، ارتباطات، سفر، حمل و نقل را به خدمت گرفته است و مکان‌های پرت و دور افتاده و مردم فقیر را نسبت به جاذبه‌های نوگرا و تجدد مشتاق کرده است. گردشگری در عصر جهانی شدن، یکی از زمینه‌های اصلی جریان سرمایه در بین فضا‌های جغرافیایی می‌باشد؛ که در جلوه‌هایی از جذب گردشگر و سرمایه گذاری در این زمینه تبلور می‌یابد. این در حالی است که سیطره نگرش مدرن در ساختار شکنی زمان‌های برگشت ناپذیر در عصر پسامدرن، به شکل گیری جهانی موزاییک وار منتهی گردید. در این جهان، اقتصاد زیباشناختی با تکیه بر سرمایه داری سازمان نایافته، پیرامون گردشگری، رویه‌ای معکوس از جریان سرمایه از مرکز به پیرامون را سبب شده است. از آنجا که گردشگری عامل مهمی در اقتصاد چند پارادایمی غیرمتمرکز امروز جهان است، شناخت رقابت‌ها و چالش‌ها برای به دست آوردن منافعی ازگردشگری امری ضروری می‌باشد تا براین مبنا بتوان روند توسعه گردشگری را در نگرشی پسا ساختاری شکل داد.
 
تاکید بسیج بر روی گردشگری تعالی بخش و و خانواده محور است
 
سرهنگ اسدی‌راد با اشاره به گردشگری مورد تاکید افزود: امروزه کشور‌ها موضوع گردشگری را در کنار اینکه یک فعالیت وکار فرهنگی می‌بینند به عنوان یک حرفه در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی محسوب میکنند. در این راستا موضوع گردشگری در مجموعه بسیج وب ا نظر مسئولان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، اما با این تفاوت که تاکید آن‌ها بر روی گردشگری تعالی بخش و و خانواده محور است.
 
مدیر عامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: در حقیقت این نوع گردشگری نباید دنباله روی همان گردشگری غربی باشد بلکه گردشگری باید باشد که بر گرفته از آیین و سنت‌های ایرانی  اسلامی کشور باشد. براین اساس گروهی تحت عنوان «هلدینگ گردشگری بسیج» تشکیل شده است که شرکت «جوان سیر ایثار» یکی از شرکت‌های بزرگ حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور است و استاندار‌های خاصی دارد و در بحث زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور بی نظیر است از جمله شرکت‌های زیر مجموعه این مجموعه است. این شرکت حمل و نقل در کنار خدمت رسانی  به بسیج وآحاد مردم به تمامی نیرو‌های مسلح  در حال خدمت رسانی است.
 
سرهنگ اسدی راد شرکت «ریل ترابر  سبا» را از دیگر شرکت‌های زیر مجموعه این گروه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: موضوع دیگر شرکت «ریل ترابر  سبا» در حوزه ریل و قطار فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر در ۱۰ رام در کشور فعال است که به آحاد مردم  و نیرو‌های مسلح و دولت خدمت رسانی می‌کند.  
 
وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت تازه تاسیس جوان سیر تهران تحت عنوان برند بومیرو اضافه کرد: شرکت تازه تاسیس دیگری داریم تحت عنوان «بومیرو» یا شرکت «جوان سیر تهران» که این شرکت هم در حوزه مدیریت زنجیره گردشگری فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این شرکت نیز در حوزه گردشگری و با هدف تعالی بخشی و خانواده محور است که با هدف سیاحتی و زیارتی در ودر فضای جغرافیایی گردشگری کل کشور با نگاه توسعه‌ای به روستا و نقش آبادانی روستا‌ها است.
 
مدیر عامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج یادآور شد: ما با فعالیت‌های خود در این شرکت قصد داریم تا روستا‌های مستعد کمتر برخوردار را شناسایی کنیم و با نگاهی جهادی به پیشران توسعه آن‌ها تبدیل شویم و افراد جهادی آن‌ها را شناسایی کرده و با ظرفیت مردم بومی و محلی حداقل یک واحد بوم گردی در داخل روستا ایجاد کنیم تا به محور توسعه  فعالیت‌های اقتصادی  و گردشگری این روستا‌ها تبدیل شود 
 
سرهنگ اسدی راد به برنامه‌های  مختلفی  که برای بسیجیان در نظر گرفته‌اند اشاره و عنوان کرد: ما در گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج برنامه‌های محتلفی را برای قشر بسیجیان کشور داریم که از جمله این برنامه‌ها می‌توانیم به طرح خاصی اشاره کنیم که با همکاری بانک در جهت اعطای تسهیلات ارزان قیمت در دست انجام داریم.
 
وی در تکمیل صحبت‌های خود با اشاره  به گسترش طرح‌هایی که برای بسیجیان  تدارک دیده شده است افزود: قصد داریم این طرح گروه گردشگری را گسترش دهیم تا بسیجیان کشور  بتوانند بدون داشتن دغدغه مالی از خدمات زنجیره گردشگری بهره‌مند گردند. زیرا نگاهی که مادر این طرح داریم به هیچ عنوان اقتصادی نبوده  بلکه خدماتی و ودر راستای توسعه گردشگری است.
 
سرهنگ اسدی راد خاطر نشان کرد: تمام سعی ما در قالب این طرح است که بجای اینکه افراد به صورت انفرادی  به سفر بروند. خانواد‌ها رو به تفریح و گردش ببریم تا با محتوی و فضای خاصی که ما در مسیر و مقصد این سفر‌ها برای آن‌ها ایجاد میکنیم  آن‌ها را تحت پوشش برنامه فرهنگی خود مان قرار دهیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای آینده و پیشرفت گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج تدارک دیده شده است اضافه کرد: ما در حال حاضر در حال طراحی سامانه‌ای جامع سفر را در قالب برنامه وسایت خدماتی می‌باشیم که مراحل پایانی را سپری می‌کند.
 
مدیر عامل گروه گردشگری  بنیاد تعاون بسیج عنوان کرد: در راستای هم افزایی و ارایه خدمات خدمات مناسب به آحاد مردم  ظرفیت‌های بالقوه و مازاد گردشگری کشور را شناسایی و بر روی سامانه قرار می‌دهیم تا مردم بتوانند سفر‌های اقتصادی را برنامه ریزی کنند.
 
سرهنگ اسدی راد به فعالیت‌های گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج در حوزه گردشگری سلامت نیز اشاره کرد و یادآور شد: گردشگری سلامت تا امروز در کشور ما به شدت مهجور واقع شده است و عدم یکپارچگی در کیفیت خدمات را شاهد هستیم که جهت ارائه یک مدل الگو مجوزات مورد نیاز اخذ و برنامه‌های لازم انجام ودر همین راستا چندین قرارداد با فعالین  این حوزه در کشور‌های های همسایه تنظیم ودر مسیر اجرا قرار  داده‌ایم.
 
وی عنوان کرد از جمله این کشور‌ها می‌توان به عراق، افغانستان، پاکستان و هند اشاره کنیم که در قالب طرح گردشگری سلامت می‌توانیم گردشگرانی را در حوزه سلامت وارد کشور کنیم. بر این اساس و با توجه به مذاکرات نهایی شده و زیر ساخت ها‌ی آماده شده به زودی شاهد ورود نخستین گروه از گردشگران حوزه سلامت به کشور خواهیم بود.
 
مدیر عامل گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج به فعالیت‌های این گروه در حوزه گردشگری مذهبی نیز اشاره و تصریح کرد: ما در حوزه گردشگری مذهبی که اساس کار ما در گروه گردشگری بنیاد تعاون بسیج است قصد داریم تا در راستای ساخت تمدن نوین اسلامی  پروژه‌های را با مشارکت چندین سازمان انجام دهیم.
 
سرهنگ اسدی راد در توضیح این طرح عنوان کرد: در قالب این طرح در حال سازماندهی افرادی هستیم که برای نخستین بار زائر امام رضا (ع) وامام حسین (ع) می‌شوند. در این راستا هم در روز‌های آتی جلساتی را با سازمان‌ها و ادارات برگزار می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار