مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

نماز جمعه تقویت وحدت، همگرایی و تفاهم اجتماعی است

سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه نماز جمعه تقویت وحدت، همگرایی و تفاهم اجتماعی است، گفت: امروز وظیفه ائمه جمعه بسیار سنگین‌تر و مضاعف است؛ پیدایش تکنولوژی در بستر فضای مجازی با جذابیت‌های لازم گرایش جوانان به دین را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۵۳۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 25July 2022

نمازجمعه تقویت وحدت، همگرایی و تفاهم اجتماعی است

سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به مناسبت (۵ مرداد) سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، اظهار داشت: مساجد، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور اسلامی ما، بلکه در نقاط مختلف عالم در طول تاریخ منشا آثار بزرگ و نهضت‌ها و حرکت‌های اسلامی بزرگ شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مساجد باید به جایگاهی برسند که به همه مراکز و فعالیت‌های فرهنگی سطح جامعه ما خط بدهند، تصریح کرد: مساجد باید آنقدر حضور فعال و موثر داشته باشند، تا بتوانند به حرکت‌های فرهنگی جامعه جهت بدهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایادی استکبار با شیوه‌های مختلف به دنبال القای جدایی دین از سیاست هستند و معتقدند که دین باید از سیاست کنار باشد، خاطرنشان کرد: سیاستی که از دین جدا باشد، آلوده است.

حبیبی با اشاره به اینکه نقش ائمه جماعت و ارکان مساجد در این مقوله بسیار مهم است، تاکید کرد: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم در جامعه و سنگر‌های دفاع معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه هستند.

وی افزود: ائمه جمعه مسائل سیاسی روز و مسائل مربوط به جهان اسلام و نیز توطئه‌ها و حواشی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند را بازگو می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید بر اینکه میعادگاه نمازجمعه بهترین جایگاه جهاد تبیین است، متذکر شد: امروز وظیفه ائمه جمعه بسیار سنگین‌تر و مضاعف است؛ پیدایش تکنولوژی در بستر فضای مجازی با جذابیت‌های لازم گرایش جوانان به دین را تهدید می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه نمازجمعه تقویت وحدت، همگرایی و تفاهم اجتماعی است، تصریح کرد: امروز بیش از گذشته در جامعه ما نیاز به وحدت و انسجام ملی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها