شهردار تهران:

حضور گسترده مردم یکی از مهمترین درس های دفاع مقدس/ شرط تداوم انقلاب اسلامی ایران وحدت جامعه حول رهبری و ولایت فقیه است

شهردار تهران با تاکید بر اینکه جامعه باید منسجم باشد و وحدت حول محور رهبری شکل بگیرد، گفت: جبهه و سنگر امروز مبارزه با آمریکا و جهاد و تلاش برای حل مشکلات کشور است.
کد خبر: ۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ - 25September 2015

حضور گسترده مردم یکی از مهمترین درس های دفاع مقدس/ شرط تداوم انقلاب اسلامی ایران وحدت جامعه حول رهبری و ولایت فقیه است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شامگاه پنجشنبه محمد باقر قالیباف در مراسم اربعین سه شهید گمنام همدان و یادواره شهدای محله حصار امام خمینی(ره) همدان با تبریک عید سعید قربان ، هفته دفاع مقدس و نیز تسلیت درگذشت جمعی از حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: هفته دفاع مقدس که یادآوران دورانی پرافتخار برای ماست باید از آن درسهایی مهم گرفته شود و این دوران بسیار مهم شمع فروزان مسیر ما در تحقق اهداف انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در مورد انقلاب و دستاوردهای آن غفلت کنیم همین شهدای عزیز از ما نخواهند گذشت گفت: از دوران دفاع مقدس میتوان درسهای آموزنده زیادی بدست آورد که یکی از مهمترین این درسها حضور گسترده مردم در دوران دفاع مقدس بود چراکه اگر حضور پرشور مردم در دفاع از میهن اسلامی نبود قطعا ما پیروز هشت سال جنگ تحمیلی و شاهد این افتخارات بزرگ نبودیم.

قالیباف با اشاره به سالهای آغازین جنگ در سال 59 و تفکرات بنیصدر و مقاومت او در برابر حضور مردم برای دفاع از میهن اسلامی اظهار داشت :در ششماهه اول تجاوز عراق به کشور به دلیل تفکرات لیبرالی بنیصدر که حضور مردم را در صحنه دفاع نداشتیم هیچ توفیقی در جبهه حاصل نشد تا اینکه امام بنیصدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرد و با توجه با باور امام راحل با حضور،مقاومت و مدیریت مردم سرنوشت جنگ تغییر کرد و هر روز شاهد پیروزیهای رزمندگان در جبههها بودیم.

وی گفت: اولین درسی که از دوران دفاع مقدس میتوان گرفت حضور مردم در تمام صحنههاست و اگر امروز در عرصههای فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی دچار چالش و مشکلاتی هستیم به دلیل این است که کار را بهدست مردم نسپردهایم چراکه اگر کار بر اساس لیاقتها و تواناییها به تودههای مردم و جوانان سپرده شود بسیار از گرهها باز میشود.

فرمانده دوران دفاع مقدس دومین درس مهم جنگ تحمیلی را نقش مهم رهبری دانست و افزود: پس از عزل بنی صدر و از زمانی که امام راحل خود فرماندهی جنگ را برعهده گرفت فضایی مناسب برای حضور تودههای مختلف مردم اعم از دانشجو،دانشآموز ،کارگر،طلبه و غیره فراهم شد وتوفیقات هم روزبهروز بدست آمد.

وی گفت:در میدان جنگ و در دوران دفاع مقدس همه بر اساس لیاقتها رشد پیدا کردند و امام با مشورت ، قاطعیت در تصمیم گیری و مسئولیتپذیری به بهترین وجه جنگ را مدیریت کردند.

قالیبباف گفت: رابطه بین سرباز و فرمانده که بصورت بسیار عمیق بین امام و رزمندگان وجود داشت و در پیشبرد جنگ بسیار موثر بود به نحوی که وقتی امام دستوری صادر میکرد همه در جبهه و پشت جبهه اطاعت میکردند و درسی که امروز برای ما این مهم دارد این است که هرگز و تحت هیچ شرایطی از رهبری جدا نشویم و نه جلوتر و نه عقبتر از او حرکت نکنیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس سومین درس مهم دوران دفاع مقدس را توکل و ایمان امام و رزمندگان اسلام به خداوند بیان کرد و گفت:ایمان به غیب و نصرت الهی درس مهم دوران دفاع مقدس است و رزمندگان هیچگاه از قدرت مادی دشمن نترسیدند و باور داشتند که جبههای که در آن قرار دارند جبهه الهی است و باید با دشمنی که در موضع ظالم هست بجنگند و تردید نداشتند که پیروزی و نصرت الهی ازآن آنهاست.

شهردار تهران گفت: قصد صدام و حامیان او شکست انقلاب اسلامی ،سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بود اما هرگز موفق نشدند و پس از جنگ همه آرمانهایی که میخواستیم دنبال کنیم محقق شد، صدام سقوط کرد ،حزب بعث نابود شد و دنبال این بودیم که مسلمانان و شیعیان عراق از زیر بار ظلم رژیم افلقی صدام نجات پیدا کنند که بحمدالله اینگونه شد.

وی گفت درس سوم و مهم دفاع مقدس این است که ایمان به غیب داشته باشیم و  از هیمنه دشمن ، از امکان مادی دشمن، از تهدید دشمن که در موضع ظلم و باطل هستند نهراسیم و در جبهه حق باقی بمانیم و در مقابل ظلم مقاومت کنیم.

قالیباف با تاکید بر حرکت در مسیر فرهنگ جهاد و شهادت گفت: امروز باید با این تجربههای گرانبهای دوران دفاع مقدس خدمت به مردم کنیم و باور داشته باشیم که خدا ما را میبیند و تشخیص دهیم که امروز سنگر و جبهه کجاست.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسایل اقتصاد و اشتغال را حل نکنیم آب به آسیاب دشمن ریخته ایم، گفت: نباید در سیستم بروکراسی و اداری گیر کنیم بلکه باید به این باور برسیم که کار نشدنی وجود ندارد.

قالیباف با بیان اینکه این انقلاب متعلق به مستضعفان بوده و در هر فراز و نشیبی باید وحدت جامعه حفظ شود، گفت: وحدت جامعه باید منسجم بماند و حول محور ولایت فقیه باشد.

وی با تاکید براینکه باید همه گوش به فرمان رهبری باشند، گفت: شرط تداوم انقلاب اسلامی ایران وحدت جامعه حول رهبری و ولایت فقیه است و باید با روحیه مجاهدت و اخلاص و تبعیت از رهبری در خدمت به مردم لحظه ای غفلت نکنیم و این امر وظیفه هر دلسوز نظام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار