با صدور بیانیه‌ای تأکید شد؛

اعلام پایبندی حزب الله و «جنبش امل» به حفظ حقوق لبنان

حزب الله و جنبش امل با صدور بیانیه مشترکی بر پایبندی به حق استفاده لبنان از ابزار‌های قدرت برای دفاع از حقوق آبی، گازی و نفتی خود تأکید و اعلام کردند به هیچ عنوان از این حقوق کوتاه نمی‌آیند.
کد خبر: ۵۳۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ - 25July 2022
اعلام پایبندی حزب الله و «جنبش امل» به حفظ حقوق لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقامات ارشد حزب الله لبنان و جنبش امل همزمان با نزدیک شدن به روز‌های آغازین سال جدید قمری و مراسم دهه اول محرم، با برگزاری یک نشست مشترک به رایزنی درباره مسائل و موضوعات مختلف پرداخته و در پایان بیانیه مشترکی صادر کردند.
 
در این نشست که «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله و شماری از اعضای ارشد جنبش امل حضور داشتند، بر ضرورت توجه ویژه به اولویت‌های اقتصادی و معیشتی مردم لبنان و اهمیت چاره اندیشی وزارت خانه‌ها و مراجع مربوطه برای تأمین نیازمندی‌های مردم در بخش‌های آرد و گندم، مواد غذایی و کنترل قیمت کالا‌ها بدون تسلیم شدن در مقابل فشار‌ها تأکید و اعلام کردند: در این شرایط به هیچ عنوان جایز نیست که مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و همه طرف‌های سیاسی با وجود تمام اختلافات موجود، باید برای حل مشکلات وارد میدان شوند و روند تشکیل دولت ملی را که قادر به ارائه راه حل‌های کارساز باشد، تسریع بخشند.
 
در بیانیه مشترک دو طرف همچنین به پرونده ترسیم مرز‌های آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی اشاره و تأکید شد: در سال ۲۰۰۶ و در چنین روز‌هایی مثلث طلایی ملت، ارتش و مقاومت لبنان صفحه‌ای از صفحات شکوه، عزت، افتخار و پیروزی علیه دشمن صهیونیستی را برای لبنان و امت رقم زد. ما ضمن تبریک دوباره این پیروزی به مردم لبنان و رزمندگانی که این پیروزی عظیم را ثبت کردند، بر پایبندی خود به حق لبنان در بهره برداری از منابع نفتی، گازی و آبی آن تأکید و اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان از این حق کوتاه نیامده و هیچ امتیازی نخواهیم داد و تسلیم روند عادی سازی روابط با دشمن نخواهیم شد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر تعهد خود به حق لبنان برای استفاده از تمام ابزار‌های قدرت به منظور حفظ تمامی حقوق خود و دفاع از منابع دریایی و زمینی تأکید می‌کنیم آنگونه که از حاکمیت خود دفاع و سرزمین‌های اشغالی لبنان را آزاد کردیم.
 
در نشست مشترک حزب الله و جنبش امل همچنین بر ضرورت استفاده از مفاهیم و ارزش‌های والای محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) برای عبور از مرحله حساس کنونی در تاریخ لبنان و حفظ وحدت، مقاومت، عزت و استقامت تأکید کردند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار