چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی مهریز برگزار شد

چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی مهریز امروز در سالن فرماندار این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ - 25July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی مهریز با حضور «گنجی» مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری یزد، «دهقان بنادکی» فرماندار مهریز، «زارع زاده» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و دیگر اعضا این ستاد در سالن فرماندار این شهرستان برگزار شد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در این جلسه بیان داشت: پیاده سازی فرهنگ عاشورا در جامعه جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد و انسجام ملی و بهره گیری ملت‌های مسلمان از این انسجام و فراهم شدن زمینه برای تمدن دینی و اسلامی از پیام‌های اصلی اربعین است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد پشتیبانی از حرکت عظیم مردمی و خودجوش اربعین را فرصتی برای عرض ارادت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: هدف از این جلسات نیز این است که با تعاملات و هم‌فکری بتوانیم یک حرکت خودجوش در سطح استان و شهرستان در جهت خدمات‌رسانی به زائران ایجاد کنیم.
 
وی بیان کرد: مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات ذیربط برای بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌های مورد نیاز برگزاری این مراسم معنوی، از ضروریات است.
 
در ادامه فرماندار مهریز به پیامد‌های مذهبی و جهانی اربعین حسینی اشاره و بر فراهم شدن تمهیدات لازم در راستای اعزام زائران حسینی در شهرستان تاکید کرد.
 
دهقان بنادکی تصریح کرد: همه مسئولان شهرستان با تمام توان و امکانات در خدمت زائران هستند و به کمیته‌ها تاکید می‌شود هم نیازمندی‌های خود و هم امکاناتی که نیاز است از طریق ادارات پیگیری کنند.
 
فرماندار مهریز تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برنامه‌های اربعین امسال رعایت می‌شود.
 
مقام عالی دولت در شهرستان مهریز افزود: از ظرفیت خیرین محترم شهرستان در راستای تسهیل اعزام و اسکان زائرین تا مرز‌های ایران و سپس در کشور عراق استفاده شود.
 
دهقان بنادکی گفت: خدمات دهی مطلوب و مناسب به زائران اربعین در سطح شهرستان با برپایی موکب‌ها و استفاده از ظرفیت و امکانات لازم فراهم گردد.
 
همچنین در این جلسه در رابطه با مسائل اسکان افراد در طول راهپیمایی در کشور عراق و پشتیبانی داخل کشور و برنامه‌ریزی جهت بازماندگان اربعین حسینی، بحث و تبادل نظر شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار